    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do leczenia
    Date: Mon, 14 Jan 2013 08:26:17 +0100

    Już napisałem w tym wątku jak to jest - przed i po Ewusiu :)

    > Z ubezpieczeniem zdrowotnym powinno być podobnie. Z budżetu winno być
    > finansowane pewne, precyzyjnie określone i zbilansowane minimum. Na to
    > ma iść "minimalna składka ZUS". Zakres świadczeń minimalnych nie może
    > być zbyt szeroki - np. bez transplantacji i leczenia raka. Wszak

    To zupełnie bez sensu. NFZ właśnie po to się przydaje, aby "w razie
    czego" mieć złudną chociaż możliwość leczenia bardzo skomplikowanych
    chorób. Oczywiście, statystycznie, prędzej umrzesz w kolejce, niż
    doczekasz się wyleczenia, ale masz przynajmniej teoretyczną możliwość
    leczenia.

    Jeśli w NFZ zostawimy sprawy typu leczenie grypy, czy składanie
    połamanych nóg, to okaże się, że lepiej i taniej wykupić takie
    ubezpieczenie prywatnie, co jeszcze bardziej pogłębiłoby zapaść
    państwowej służby zdrowia.

    > świadczeniodawcy widzą tu garnek miodu i kłębią się jak osy, żeby się do
    > niego dobrać.
    > Reszta świadczeń - z ubezpieczeń dobrowolnych.
    >
    > Czyż to nie jest racjonalne?

    Ile by nie zaklinać, każdy socjalistyczny system jest z założenia
    nieefektywny. Właściwie państwowa służba zdrowia już zbankrutowała,
    ukrywa się to jednak w postaci wieloletnich kolejek do leczenia, tak
    samo jak bankructwo systemu emerytalnego można ukrywać poprzez
    wypłacanie coraz niższych emerytur.

    Mówi się, że do rewolucji w Europie już blisko, tak więc jest szansa, że
    czerwoni złodzieje powiszą sobie na latarniach, przynajmniej w
    niektórych państwach.

    Jeśli zmiany by się rozpoczęły, to obstawiam, że na zachodzie. Ale do
    nas też przyjdzie Wiosna lub Jesień Ludów.

    To już niedługo :)

    --
    Liwiusz