    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do leczenia
    Date: Sun, 13 Jan 2013 16:48:54 +0100

    W dniu 2013-01-13 09:55, Budzik pisze:

    > A co gwarantuje?

    A kto twierdzi, że ktokolwiek/cokolwiek gwarantuje?

    > Od nikogo? To znaczy że jak nieubezpieczony trafi do szpitala, to wtedy nie
    > musi zapłacić ze swoich?

    Tak.

    > Ale da się. I co wtedy?

    Płaci się ze swoich. Ale - jak już wspomniałem - tylko wyjątkowe
    fajtłapy, albo zupełni bankruci, którym wszystko jedno, nie mają
    ubezpieczenia. Każdy, kto chce, odpowiedni tytuł ubezpieczenia może
    sobie zorganizować legalnie.

    Po wprowadzeniu Ewusia i tak jest lepiej - kiedyś bez ubezpieczenia nie
    otrzymywałeś świadczenia, albo w gipsie połamany wylatywałeś ze szpitala
    w podskokach.

    Teraz tylko podpisujesz oświadczenie, że "jesteś ubezpieczony" i szpital
    ma to w rzyci, pieniądze dostanie tak czy siak z NFZ.

    --
    Liwiusz