eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej › Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków
    użyteczności publicznej
    Date: Tue, 15 Jun 2010 21:41:18 +0200

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@d...pl> napisał

    > W drugą stronę to fachowiec od czołgów także nie musi się znać na
    > budowlance.

    To wtedy może czołg dostarczyć, ale montaż na budynku powinien wykonać
    ktoś inny, kto się na tym zna.

    > No to idźmy dalej tą drogą. Załóżmy że ten czołg został postawiony
    > na tym dachu i strop się zarwał. Kto odpowiada za tę katastrofę
    > budowlaną (nie wiem czy to dobre określenie) - właściciel budynku
    > czy właściciel czołgu? Ten co zlecał czy ten co wykonywał?

    Inwestor ma prawo się nie znać, profesjonalny wykonawca musi.

    Opisane problemy są w budownictwie na porządku dziennym i są rutynowo
    rozwiązywane. Dostawca sprzętu określa ile na swój sprzęt potrzebuje
    miejsca, ile on waży, jak jest mocowany, ile pobiera prądu itd. Na tej
    podstawie konstruktor projektuje sposób mocowania, elektryk projektuje
    zasilanie itd. Całość koordynuje architekt projektujący budynek.
    Gdybyś instalował domofon czy inną pierdółkę to takie kwestie nie
    wystąpią, ale jeśli ingerujesz w konstrukcję budynku, wprowadzasz
    znaczne obciążenia stropów i co tam jeszcze to nie ma zmiłuj -
    potrzebny projekt, być może pozwolenie na budowę.