eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej › Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków
    użyteczności publicznej
    Date: Tue, 15 Jun 2010 18:52:49 +0200

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@d...pl> napisał

    > Ja też tak myślę tylko chciałbym poznać podstawę prawną tej słusznej
    > teorii.

    Prawo budowlane. Dziedzina dość obszerna i zagmatwana. Skoro i tak
    musisz (w każdym razie ja tak uważam) skorzystać z pomocy budowlańca
    to on ci wyjaśni także kwestie formalne.

    > Można to sprowadzić do następującej sytuacji: Dyrektor
    > szkoły/szpitala/domu kultury podejmuje decyzje iż kupuje czołg i
    > rozpisuje przetarg na zakup tego czołgu wraz z zainstalowaniem go na
    > dachu jego placówki. I pytanie moje jest następujące: kto ma w tym
    > przypadku zadbać o sprawdzenie czy konstrukcja tego budynku utrzyma
    > ciężar tego czołgu? - dyrektor placówki czy dostawca czołgu?

    Dyrektor placówki zwykle nie zna się na budownictwie ani na
    czołgownictwie. W każdym razie nie musi się znać. Zleca temat
    profesjonaliście i to ów profesjonalny zleceniobiorca musi wiedzieć co
    i jak.
    Jeśli jesteś tylko wykonawcą to powinieneś dostać projekt i to raczej
    przed uzgodnieniem warunków i zawarciem umowy, bo inaczej skąd
    wiedziałbyś jaki będzie zakres robót i jak to wycenić? Możesz też
    dostać zlecenie na projekt+montaż, wtedy sprawa jest zupełnie jasna.