eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej › Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków użyteczności publicznej
    From: DaNsOuNd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo budowlane - ingerencja w konstrukcje nośne budynków
    użyteczności publicznej
    Date: Tue, 15 Jun 2010 17:29:05 +0200

    Alek pisze:
    > Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@a...pl> napisał

    > Skoro następuje ingerencja w konstrukcję budynku a stropy zostają
    > dodatkowo obciążone w sposób nie przewidziany w projekcie budynku to
    > myślę, że te mocowania/wzmocnienia powinny zostać *zaprojektowane* przez
    > osobę posiadającą uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjnej.

    Ja też tak myślę tylko chciałbym poznać podstawę prawną tej słusznej teorii.

    > Podstawę prawną poda ci prokurator jak te twoje zabawki spadną komuś na
    > głowę albo zarwie się strop.

    Gdybym chciał usłyszeć to z ust prokuratora to bym pewnie nie zakrzątał
    sobie głowy aby zgłębić tę wiedzę wcześniej. Tutaj nie tyle chodzi o
    moją głowę co o odpowiedzialność właściciela/zarządcy budynku. Można to
    sprowadzić do następującej sytuacji: Dyrektor szkoły/szpitala/domu
    kultury podejmuje decyzje iż kupuje czołg i rozpisuje przetarg na zakup
    tego czołgu wraz z zainstalowaniem go na dachu jego placówki. I pytanie
    moje jest następujące: kto ma w tym przypadku zadbać o sprawdzenie czy
    konstrukcja tego budynku utrzyma ciężar tego czołgu? - dyrektor placówki
    czy dostawca czołgu? Czy wogóle taka sytuacja przetargowa jest prawnie
    dozwolona?

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) dansound (DOT) pl