  • 1. Data: 2012-10-16 09:24:51
    Temat: Prawo autorskie - nadzór nad sposobem korzystania z utworu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    W ustawie o prawach autorskich i prawach pokrewnych w art. 16 są
    wymienione prawa twórcy, w tym między innymi "prawo do nadzoru nad
    sposobem korzystania z utworu" (pkt. 5). Co w praktyce to oznacza? Czy
    ten zapis umożliwia twórcy przymuszenie np. Policji do dokonania
    kontroli klienta, u którego zachodzi podejrzenie np. zwielokrotnienia
    dzieła wbrew umowie?

    Maciek

  • 2. Data: 2012-10-16 14:55:10
    Od: Olgierd // via Gógle <o...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 09:24:55 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > ten zapis umożliwia twórcy przymuszenie np. Policji do dokonania
    > kontroli klienta, u którego zachodzi podejrzenie np. zwielokrotnienia

    Hehe, nie :)
    To będzie przede wszystkim korekta autorska oraz decyzja np. o wycofaniu utworu z
    obiegu. A poza tym czytaj art. 60 i art. 58 pr.aut.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 3. Data: 2012-10-16 15:17:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten zapis umożliwia twórcy przymuszenie np. Policji do dokonania
    > kontroli klienta, u którego zachodzi podejrzenie np. zwielokrotnienia

    Policja nie ma uprawnień kontrolnych. Jesli złożysz zawiadomienie o
    przestępstwie, to będzie działała w oparciu o kodeks postępowania karnego.

  • 4. Data: 2012-10-16 18:36:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-10-16 14:55, Olgierd // via Gógle pisze:
    > Hehe, nie :)
    > To będzie przede wszystkim korekta autorska oraz decyzja np. o wycofaniu utworu
    > z obiegu. A poza tym czytaj art. 60 i art. 58 pr.aut.
    Czyli jako twórca, mogę sobie oprogramowanie wycofać z obiegu i zażądać
    od użytkownika np. jego skasowania? Piękne to jest :-)
    Art. 60 nie rozumiem, zwłaszcza w kontekście oprogramowania :-)

    Maciek

  • 5. Data: 2012-10-16 18:36:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-10-16 15:17, Robert Tomasik pisze:
    > Policja nie ma uprawnień kontrolnych. Jesli złożysz zawiadomienie o
    > przestępstwie, to będzie działała w oparciu o kodeks postępowania karnego.
    Zawiadomienie składa się do prokuratury, a ta niestety ma to w d*.

    Maciek

  • 6. Data: 2012-10-16 19:12:29
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > Czyli jako twórca, mogę sobie oprogramowanie wycofać z obiegu i zażądać
    > od użytkownika np. jego skasowania? Piękne to jest :-)

    Nie sądzę. Wycofać zgodę można w szczególnych przypadkach. Np.
    nieskorzystanie z utworu w ciągu ileś tam lat.

    Pzdr.
    M.

  • 7. Data: 2012-10-16 19:12:54
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    > Zawiadomienie składa się do prokuratury, a ta niestety ma to w d*.

    Potwierdzam :).

    Pzdr.
    M.

  • 8. Data: 2012-10-16 22:56:13
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 15:17:12 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Policja nie ma uprawnień kontrolnych. Jesli złożysz zawiadomienie o
    > przestępstwie, to będzie działała w oparciu o kodeks postępowania karnego.

    Hmm, z ciekawosci dolacze i podpytam:
    Skoro nie ma uprawnien kontrolnych (nie wiem o jakich mowa) oznacza to dla
    mnie laika tyle, co zlamanie prawa przez policje podczas "kontroli" w
    polowie polski - naloty na domy w celu poszukiwania pirackich nagran,
    programow, filmow.
    Z tego co wiedzialem do tej pory, moglem mu nawet czapke z glowy stracic,
    jak mi sie wbil na posesje po cywilnemu udajac montera TP, czy tam
    gazownika/ankietera spolki X.

    T.V.

  • 9. Data: 2012-10-17 09:37:04
    Od: Olgierd // via Gógle <o...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 18:36:13 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    Nie możesz sobie zażądać wycofania z użytku wprowadzonych już do obrotu egzemplarzy
    utworu. Możesz -- o ile umowa Ci na to pozwala -- wycofać je z półek sklepowych.

    Co do tego, że nie rozumiesz art. 60 pr.aut. w kontekście oprogramowania
    komputerowego, to nawet nieźle -- art. 77 pr.aut. się kłania.
    W ogóle zacznij od lektury art. 74-77(2) pr.aut. zatem :)

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 10. Data: 2012-10-17 12:45:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-10-17 09:37, Olgierd // via Gógle pisze:
    > Co do tego, że nie rozumiesz art. 60 pr.aut. w kontekście oprogramowania
    > komputerowego, to nawet nieźle -- art. 77 pr.aut. się kłania.
    > W ogóle zacznij od lektury art. 74-77(2) pr.aut. zatem :)
    Kmać! Przeglądam tę ustawę już któryś raz i zawsze pomijałem ten durny
    art. 77, bo taki jakiś krótki i nic nie wnoszący. Dzięki. Właściwie to
    ręce opadają jak te przepisy są konstruowane. Mogli w sumie umieścić co
    im ślina na język przyniosła, a w ostatnim artykule "unieważnić"
    artykuły nie pasujące do określonego kontekstu. Albo od razu wszystkie :->

    Maciek