    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie - jak odzyskac kase od b. pracodawcy
    Date: Wed, 7 Jan 2004 19:19:42 +0100

    On Tue, 6 Jan 2004, John Doe wrote:

    >+ > Pierwsze pytanie które mi się nasuwa z praktyki. A ty miąłeś licencje
    >+ > komercyjne? :-))
    >+
    >+ Ja to robilem w zaprzyjaznionym radiu - to moja wersja i sie jej bede
    >+ trzymal ;)

    Wtedy sprawa jest prosta jak drut: ponieważ na jakieś 99,9%
    korzystają z "typowej" licencji to korzystają wg warunków
    ustawowych, czyli zakazu "najmu i dzierżawy", znaczy *nie
    mogli* ci go udostępnić "dla twojego własnego użytku".

    Wniosek: widocznie robiłeś to na *ich* zlecenie (bo to
    zupełnie inna sprawa, jeśli "u nich coś robisz" :)), no to
    wychodzi że do owego zaprzyjaźnionego radia powinieneś
    mieć roszczenie :>, a sprawę między twoją firmą a radiem
    niech oni sami sobie wyjaśnią ;) !
    I co ty na to ? ;)
    Oczywiście zastrzegam że promil na "inną licencję" sobie
    zostawiłem !

    [...]
    >+ No ale wlasnie poczytalem sobie orzecznictwo Sadu Najwyzszego i IMHO nie
    >+ jest tak - bo w ten sposob kazda umowa byla by podstawa do przeniesienia
    >+ majatkowych praw autorskich na pracodawce - w kazdej jest "wykonywac inne
    >+ polecenia pracodawcy".
    >+ To chyba nie moze byc tak...

    Pamiętam że ktoś kiedyś tu cytował wyrok sądowy w sprawie
    owego zakresu, ale wniosków już nie pamiętam :(
    Zdaje się że było to jakoś tak, że jeśli "w zakresie" nie masz
    "tworzenia", co należy uznać że w ramach umowy (o pracę)
    tworzysz wszystko co służy "wewnętrznym potrzebom" pracodawcy:
    sprzedaż "na zewnątrz" przekracza ten domysł.
    Ale namiarów ci nie podam... :(

    pozdrowienia, Gotfryd