  • Data: 2002-06-07 18:15:25
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > [...]
    >
    > Mniej więcej tak, jakby napisał do gazety nie zastrzegając
    > "danych osobowych do wiadomości redakcji".
    > Jak go np. Angora przedrukuje to też "sam chciał" :)
    > [...]
    >
    > Pełna zgoda.
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Oj Gotfrydzie Gotfrydzie, co wy za bzdury wypisujecie.
    Usenet ma status instytucji wyzszej uzytecznosci publicznej
    i nawet o zakresie miedzynarodowym.
    I kazdy post wyslany do usenetu jest przeznaczony do rozpowszechnienia
    jedynie w systemie usenet i nigdzie wiecej.

    Wynika to opisu dzialania systemu usenet i zasad jego funkcjonowania.
    Inteligentni ludzie w kolebce internetu juz dawno sie o tym przekonali
    i nie nalezy ludzi podpuszczac, aby zawlaszczali utwory wysylane
    do usenetu.
    Usenet nie jest zadna redakcja i wszelkie tego typu analogie sa
    nieuprawnione.
    A nawet gdyby, to wszelkie discussion boards uruchomione przez Franka,
    Bolka i Janka, takze nie zmieniaja nic w zakresie ochrony praw
    autorskich.

    Zasada obowiazujaca w cywilizowanym i demokratycznym swiecie jest
    nastepujaca:

    Chcesz cytowac, przedrukowac, przeniesc posty wysylane do usenetu
    poza usenet, to musisz uzyskac zgode zainteresowane, czyli autora postu.

    To nie jest przeciez tak, ze jak policja, prokuratura nie sciga takich
    naruszen praw autorskich to takie czynnosci sa dozwolone.
    A moze juz sciga i to od dawna, a moze gromadzi materialy dowodowe,
    a moze zaintersowani autorzy , ktorych prawa zostaly naruszone
    czekaja wraz ze swoimi prawnikami na taki zakres naruszenia,
    ktory pozwoli przysadzic odszkodowanie z wieloma zerami.

    Przeciez trudno latac na policje, do prokuratury z byle czym i skarzyc
    biednych studentow, ale zapewniam cie, ze w przygotowaniu dowodowym jest
    wiele spraw tego typu i jedynie czekaja na odpowiedni moment
    aby wejsc na wokande, materialy dowodowe za gromadzone i zabezpieczane.
    Przedawnienie nie grozi, zatem mam prosbe,
    nie podpuszczaj, bo o 1000 zl wielu nie bedzie sie sadzilo i czas
    tracilo.
    Ale juz 10.000 czy 100.000 zl to kwota godna uwagi.
    Ale co z tego ze sad zasadzi, gdy komornik nie bedzie mial z czego
    sciagnac.
    Ale za kilka lat delikwent moze juz stanac na nogi w wyniku naruszen
    praw autorskich i zgromadzic taki majatek, ze sprawa bedzie miala sens.

    Zatem prosze nie podpuszczac biednych studentow.
    Usenet to miedzynarodowy system rozpowszechniania postow autorskich i
    kazdy post do usenetu podlega ochronie praw autorskich.
    Nie sa przewidziane zadne opcje w zakresie przenikania postow z usenetu
    do www, wydawnictw drukowanych, multimedialnych , bez zgody
    autora.
    Jezeli nadal nie jestes o tym przekonany to moge wesprzec taka sprawe w
    sadzie i poprowadzic do pomyslnego zakonczenia, zgodnie z intencja
    tworcy.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl