    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie dla tekstu
    Date: Sat, 21 Dec 2002 23:02:26 +0100

    Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:au1jsq$29b$1@news.tpi.pl...
    > Dotychczas na kilkaset tekstow zdarzylo sie kilka plagiatow, ktore
    wykrylem
    > i usunalem ze strony. Ale moga byc i takie, o ktorych nie wiem - czy jako
    > wlascicielowi strony groza mi jakies konsekwencje za nieswiadome
    > zamieszczenie plagiatu?

    Może, ale to mniej istotne.
    Rozwiązaniem na początek jest oświadczenie, że osoba przesyłająca jest
    autorem tekstów. Np. przy formularzu możesz żądać zaznaczenia odpowiedniego
    pola (nie może być zaznaczone domyślnie!!). Wymagaj też podania adresu
    e-mail i potwierdzenia przesłania tekstu.
    Nie jest to 100% zabezpieczenie, ale nawet jeśli ktoś będzie chciał cię
    oskarżyć to wykażesz, że zrobiłeś wszystko, co rozsądne by plagiatom
    zapobiec.

    Pzdr
    Brodek