    From: "miranka" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie
    Date: Wed, 21 Mar 2007 11:50:04 +0100

    "ryki" <n...@a...net> wrote in message
    news:MPG.206affafeeb294b4989990@news.tpi.pl...

    > Wszystko zależy od brzmienia umowy z firmą. Czy tylko udzielasz firmie
    prawa
    > do wykorzystania Twoich dzieł, (pozostając właścicielem praw autorskich),
    > czy też zrzekasz się tych praw na rzecz firmy. Jeśli w umowie w ogóle nie
    > ma mowy o prawach autorskich, to dzieło należy do zleceniodawcy. Z tego co
    > wiem, to prawo autorskie nie działa z automatu - musisz je sobie zastrzec
    > przy podpisywaniu umowy i określić warunki, na jakich firma może Twoje
    > dzieło wykorzystywać.

    prawo autorskie ZAWSZE dziala z "automatu"
    prawa autorskie sa niezbywalne i zawsze naleza do tworcy
    to praw majatkowych mozna sie "pozbyc"

    Masz rację - źle się wyraziłam. Ale żeby ten automat zadziałał, dany rodzaj
    pracy musi być prawami autorskimi objęty. Że jest objęty, musi być gdzieś
    konkretnie napisane. Dopiero od tego momentu można snuć dalsze rozważania,
    czy dzieło grafika zlecone przez firmę, jest własnością firmy czy grafika.
    Taka informacja musi być w umowie.
    Anka