  • Data: 2004-04-07 12:01:12
    Temat: Re: Prawo Uni Europejskiej
    Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:c4udt1$7j8$1@news.onet.pl...
    > KLoSS wyskrobał(a):
    >
    > Po pierwsze - nie każdy Polak musi, bo nie wszytkich ono
    dotyczy.

    Każdy Polak musi przestrzegać obowiązującego w Polsce prawa
    i nieznajomość tegoż nie zwalnia go od odpowiedzialności za
    jego nieznajomość!!

    > Zauważ, że
    > prawo UE tak generalnie to reguluje sprawy związane z
    szeroko pojętym
    > handlem, gospodarką - raczej prawo publiczne. Tak więc
    przeważnie prawo
    > unijne będzie interesować ludzi związanych z działalnością
    gospodarczą,
    > publiczną itd. Poza tym gros polskiego ustawodawstwa w
    sumie powtarza
    > regulacje unijne, a z polskim ustawodawstwem Polacy jak
    najbardziej mogą się
    > zapoznać. Po drugie - każdy Polak ma możliwość zapoznania
    się z prawem
    > polskim.
    ROTFL - chciałbym poznać prawnika, który potrafi znaleźć
    wszystkie obowiązujące w Polsce
    akty+rozporządzenia+komentarze (aczkolwiek korzystający z
    Lexa mówią że jest dobry)

    A poza tym:
    To nie ma znaczenia!!! - jeżeli Państwo wymaga ode mnie -
    szarego obywatela - przestrzegania prawa (i karze mnie ja
    jego nieprzestrzeganie!!!) to powinno mnie jako obywatela
    nauczuć tego prawa - a jeżeli już tego nie uczy to
    przynajmniej umożliwić jego poznanie przez USTAWOWE zebranie
    w jednym miejscu całego obowiązującego w Polsce prawa (wraz
    ze wszystkimi rozporządzeniami i obowiązującymi
    interpretacjami/komentarzami) tak bym je mógł sam poznać. (o
    takim drobiazgu jak 'komplikacja prawa' nie będę się
    wyrażał)

    > I co z tego wynika? Ano nic...

    No może oprócz tego ze Państwo (administracja) ma w ...
    głębokim poważaniu bydło którym zarządza.

    Pozdrawiam
    Qwax