  • 1. Data: 2008-05-28 13:58:46
    Temat: Prawa żony zdradzonej przez męża (podzial majątku itp.)
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    Jestem kobietą posiadającą:

    - 20-letni staż małżeństwa
    - dwoje dzieci
    - dom, który należal do dziadka w, którym mieszkamy od początku malzenstwa i,
    który 10 lat temu mąż dostał aktem darowizny od swojego dziadka
    - męża, który od roku ma kochankę z, którą mieszka w wynajmowanym
    mieszkaniu, który daje pieniądze na utrzymanie naszych dzieci

    W związku z powyższym, proszę, o podanie, jak będzie wyglądała sytuacja z
    podziałem majątku (chodzi o dom), jeżeli dojdzie do rozwodu: a) na mój wniosek
    b) na wniosek męża ?

    Proszę o podanie, jak będzie wygląda sytuacja związana z kosztami postępowania
    sądowego, ponieważ podczas całego związku "nie pracowałam", a praktycznie
    zajmowałam się prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci i nie mam swoich
    pieniędzy ?

    Proszę o podanie, jakie mam prawa podczas rozwodu, czego mam się domagać, jak
    mam się zabezpieczyć i, jak zabezpieczyć dzieci (koszty sądowe, adwokat,
    alimenty itp.)?

    Proszę także o podanie, jak mam się zabezpieczyć przed szykanami i poniżaniem
    mnie przed znajomymi i obcymi przez nową partnerkę męża ?

  • 2. Data: 2008-05-28 14:45:12
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dopiero od roku?
    To Sąd zapewne zapyta: "Kto był pierwszy?"
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-05-28 14:50:17
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 28 Maj, 15:58, " " <s...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]

    > W związku z powyższym, proszę, o podanie, jak będzie wyglądała sytuacja z
    > podziałem majątku (chodzi o dom), jeżeli dojdzie do rozwodu:

    "Majątek osobisty tworzą:
    ? Przedmioty majątkowe, które zostały nabyte w drodze dziedziczenia,
    zapisu lub darowizny, z wyłączeniem sytuacji, gdy spadkodawca bądź
    darczyńca postanowili inaczej"

    Czyli jeśli dziadek męża dał dom Twojemu mężowi, to nie masz do niego
    żadnych praw. Jeśli dał go wam obojgu, to jest majątkiem wspólnym i
    jest do podziału (domyślnie po połowie).

    --
    Regards
    Matt

  • 4. Data: 2008-05-28 14:53:38
    Od: Matt <m...@g...com>

> [...]

    > W związku z powyższym, proszę, o podanie, jak będzie wyglądała sytuacja z
    > podziałem majątku (chodzi o dom), jeżeli dojdzie do rozwodu:

    Jeszcze raz bez pliterek:

    "Majatek osobisty tworza:
    ˇ Przedmioty majatkowe, które zostaly nabyte w drodze dziedziczenia,
    zapisu lub darowizny, z wylaczeniem sytuacji, gdy spadkodawca badz
    darczyńca postanowili inaczej"

    Czyli jesli dziadek meza dal dom Twojemu mezowi, to nie masz do niego
    zadnych praw. Jesli dal go wam obojgu, to jest majatkiem wspólnym i
    jest do podzialu (domyslnie po polowie).

    --
    Regards
    Matt

  • 5. Data: 2008-05-28 14:58:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@W...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > podziałem majątku (chodzi o dom), jeżeli dojdzie do rozwodu: a) na mój wniosek

    dom należy do odrębnego majątku męża, więc raczej powiedz mu pa pa.

> [...]
    > zajmowałam się prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci i nie mam swoich

    zdaje się, że teraz 600 zł to kosztuje

> [...]
    >
    > Proszę także o podanie, jak mam się zabezpieczyć przed szykanami i poniżaniem
    > mnie przed znajomymi i obcymi przez nową partnerkę męża ?

    na resztę pytań pogooglaj w internecie.

  • 6. Data: 2008-05-28 15:09:16
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > dom należy do odrębnego majątku męża, więc raczej powiedz mu pa pa.

    Tyle ze w chwili gdy miał miejsce akt darowizny (a więc 10 lat temu)
    mógł nie istnieć zapis włączający przedmioty nabyte w drodze darowizny
    do majątku osobistego. Niestety, nie mogę się dokopać do archiwalnych
    ustaw :(

    Nie należy zapominać że to dopiero nowelizacja z 20 stycznia 2005 r.
    wprowadziła sporo zmian w tym zakresie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2008-05-28 15:32:42
    Od: "nurasa" <m...@g...com>

    > Proszę także o podanie, jak mam się zabezpieczyć przed szykanami i
    > poniżaniem
    > mnie przed znajomymi i obcymi przez nową partnerkę męża ?

    Przedewszystkim jest to najwyższy czas by znaleść sobie papugę.
    Adwokat powinien specjalizować się w rozwodach i mieć opinię twardego.Sama
    to narobisz błędów, ktore będzie tr naporawić.
    NIe znam niestety nikogo w Gdańsku, w waw już niejednej pomogłam

  • 8. Data: 2008-05-28 17:43:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > ustaw :(
    >
    > Nie należy zapominać że to dopiero nowelizacja z 20 stycznia 2005 r.

    mozliwe
    do sprawdzenia

  • 9. Data: 2008-05-28 20:29:41
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Sebcio pisze:
    > Tyle ze w chwili gdy miał miejsce akt darowizny (a więc 10 lat temu)
    > mógł nie istnieć zapis włączający przedmioty nabyte w drodze darowizny
    > do majątku osobistego.

    nie istniał, bo wtedy był to majątek odrębny ;)

    > Nie należy zapominać że to dopiero nowelizacja z 20 stycznia 2005 r.
    > wprowadziła sporo zmian w tym zakresie.

    akurat w tym niewiele

    KG

  • 10. Data: 2008-05-28 20:31:19
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > zajmowałam się prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci i nie mam swoich

    Cały czas miałaś i masz prawo do połowy zarobków męża.

> [...]
    > jak
    > mam się zabezpieczyć i, jak zabezpieczyć dzieci (koszty sądowe, adwokat,

    IMHO powinnaś zacząć od znalezienia sobie pracy i mieszkania. Dzieci chyba
    będą miały lepiej na razie z mężem...

    > Proszę także o podanie, jak mam się zabezpieczyć przed szykanami i
    > poniżaniem
    > mnie przed znajomymi i obcymi przez nową partnerkę męża ?

    Aby zostać poniżonym trzeba mieć poczucie niższości. Zacznij więc od
    optymizmu.