  • Data: 2002-09-14 13:41:04
    Temat: Re: Prawa autorskie ...
    Od: "KinoDomowe" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ZAIKS uważa, że tak. Nawet pozwał pewien sklep do sądu za to.
    > Sąd pierwszej instancji przyznał rację ZAIKSowi, sąd drugiej instancji
    > był bardziej wstrzemięźliwy - oddalił pozew ZAIKSu twierdząc, że ten
    > niewystarczająco uzasadnił, że sklep osiąga korzyści z puszczania
    > radiowej muzyki.
    > Sprawa jest więc chyba ciągle otwarta choć raczej z przechyłem na stronę
    > tych co puszczają radio publicznie i nie płacą.
    > Osobiście uważam, że puszczanie radia i TV nie powinno być obłożone
    tantiemami,
    > bo płaci je już radio i telewizja.

> [...]
    \

    W takim razie jakie sa oplaty za puszczanie TV ogolnodostepnej w miejscu
    publicznym i gdzie to zalatwiac?
    Co do MP3, jezeli sa nielegalne (czyt. z sieci) ale chce je zalegalizowac i
    placic za prawa autorskie, czy jest to mozliwe?
    Chodzi o to ze w internecie mozna zdobyc wiele nowosci, pozatym sa radia
    internetowe (jest tego tysiace)
    Chce byc na legalu ale czy ustawodawca przewiduje cos takiego, tak jak
    abolicja podatkowa i tutaj moze jest jakies wyjscie, mam MP3 z sieci ale
    chce placic za prawa autorskie to puszczania tego.