    From: Nixe <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praktyki energetyki - odczyt licznika i prognozy
    Date: Mon, 28 Nov 2011 18:59:29 +0100

    W dniu 2011-11-27 18:54, Robert pisze:

    > I - co ciekawe - nie przysyłano również faktury.

    Dziwne, nawet jak nie są w stanie odczytać licznika, to wystawiają
    fakturę na podstawie prognozy z poprzedniego okresu. Ale nie wiem, o
    jakim operatorze mówisz.

    > standardowo jest to okres miesięczny

    Nie bardzo, bo np. w Enerdze taki standard to okres 2 miesięcy.

    > Tzn.: jeśli np. miesięcznie płacę zwykle za
    > 100 jednostek (dane zupełnie z sufitu), no to mieszczę się w
    > przewidzianych cennikiem/umową widełkach i wszystko gra. A skoro tutaj
    > miałem opłatę za załóżmy 3 miesiące czyli ~300 jednostek, no to
    > dodatkowo musiałem zapłacić jakieś 10-15zł za ww. "przekroczenie limitu"
    > dla faktury.

    A czy możesz napisać dokładnie jak nazywa się ta pozycja na fakturze?
    Bo z pewnością nie "przekroczenie limitu".

    > (sorry za mało precyzyjne sformułowania - chodzi mi tylko o ogólny opis
    > sytuacji)

    To trochę za mało. Poza tym przydałoby się jednak zajrzenie do umowy, bo
    w ten sposób, to możemy co najwyżej z kart wróżyć.

    > Stąd pytanie: czy MOIM OBOWIĄZKIEM jest przekazywanie odczytu do
    > energetyki w jakichś (jakich?) cyklicznych odstępach czasu?

    Nie wiem, co na to Twoja umowa, ale np. w Enerdze, przy rozliczeniach
    rzeczywistych podaje się odczyt nie rzadziej, niż co 2 miesiące i nie
    częściej niż co miesiąc.

    > Cholerka - chyba mam prawo do urlopu, co? ;-)

    Masz. Masz tez obowiązek wywiązywać się z umowy, a jeśli się
    wywiązujesz, a operator Cię gnębi to go ochrzań :)

    > Przecież mają prognozy na podstawie poprzednich odczytów - jaki problem
    > wystawić fakturę w oparciu o dane historyczne?

    I to mnie trochę dziwi, ale co za problem zajrzeć do umowy albo jeśli Ci
    się nie chce, to zapytać samego operatora? Bo tutaj raczej odpowiedzi na
    to pytanie nie otrzymasz.

    > Mieliście podobne sytuacje?

    Nie wiem. Pierwszy raz słyszę o jakichkolwiek limitach czasowych.

    > Czy taka dodatkowa opłata może być wg Was naliczana?

    Jeśli taka klauzula jest w umowie, to why not?

    N.