  • 1. Data: 2005-01-04 12:13:05
    Temat: Pracodawca nie zapłacił... co zrobic ?
    Od: "Ixon" <i...@o...pl>

    Witam,
    Mam problem :

    A więc przyjąłem przez internet zlecenie (umowa o dzieło). Umowy w dwóch
    egzemplarzach przesyłane były Pocztą Polską, obie strony podpisywały,
    wszystko wyglądało dobrze. Zlecenie wykonałem w terminie. Po przyjęciu przez
    zleceniodawce i zatwierdzeniu, miał upłynąć góra miesiąc do wypłaty.
    Pieniędzy oczywiście jak nie było tak nie ma..(minęło prawie pół roku) ..
    Pisałem do nich maile z zapytaniami co jest grane, jakiś czas temu jeszcze
    odpowiadali, że juz wkrotce zapłacą.. Teraz już nie odpowiadają na maile.
    Co zatem należy zrobić ? Gdzie z tym iść, zakładać jakąś sprawę ?? A jeśli
    tak, to jakie są koszty takiego procesu, czy to sie wogole oplaca.

    W umowie oprócz detali zwiazanych z datami przyjecia dziela, danymi
    osobowymi itd.. jeden z punktów głosił:
    "Do niniejszej umowy mają zastosowanie odnośne przepisy Kodeksu Cywilnego"

    Z góry dziekuje za pomocne wskazówki w tym temacie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-04 13:04:51
    Temat: Re: Pracodawca nie zapłacił... co zrobic ?
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Ixon* wrote in <news:cre18n$fia$1@kujawiak.man.lodz.pl> :

    > Z góry dziekuje za pomocne wskazówki w tym temacie.
    > Pozdrawiam

    Pewnie tylko sprawa sądowa - niestety. Jeszcze można chyba złożyć
    wniosek o ogłoszenie upadłości, bo nie spłaca zobowiązań.

    --
    Dwulicowość nie jest wadą - to podstawowa zasada bezkonfliktowego
    współżycia z innymi ludzmi. Zasada Pareto: 80% to imbecyle.

  • 3. Data: 2005-01-04 18:54:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > Pewnie tylko sprawa sądowa - niestety. Jeszcze można chyba złożyć
    > wniosek o ogłoszenie upadłości, bo nie spłaca zobowiązań.

    Wniosek o upadłość nie przejdzie.

  • 4. Data: 2005-01-04 19:07:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ixon" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "Do niniejszej umowy mają zastosowanie odnośne przepisy Kodeksu Cywilnego"

    A wystawiłeś im rachunek? Z reguły jest tak, że strony się "dogadują" i w
    takich wypadkach to zleceniodawca wystawia rachunek "sam na siebie" w
    imieniu wykonawcy. Ale spotkałem się w praktyce z tłumaczeniem przez
    oszustów, ze przecież zleceniodawca nie żądał zapłaty, bo nie wystawił
    rachunku. Tak więc, ja bym proponował znaleźć gdzieś taki wzór umowy o
    dzieło (zlecenie) z dołączonym rachunkiem. Bywają takie w sprzedaży i nawet
    na odwrocie mają instrukcję, jak to wypełnić. Teraz nie pozostaje Ci nic,
    jak w oparciu o swoją wiedzę oraz umowę sporządzić ów rachunek i im wysłać
    najlepiej listem poleconym. Jeśli zapłata nie nastąpi, to niestety zostaje
    Ci
    tylko droga sądowa.