    From: f...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca za friko dla prawnikow - szukam chetnych
    Date: 28 Jun 2003 13:35:01 +0200

    > No co? Niech koleś idzie do Sądu Pracy. Zapewne wiesz jakie pracodawca
    > ma obowiązki i to, że to właśnie na nim ciąży obowiązek spisania umowy o
    > pracę. Takie durne czasy nastały, że o wszystko trzeba się procesować.
    > Polacy to jednak naród pieniaczy, żadnej etyki, moralności, o uczciwości
    > już nie wspomnę. Tylko jak Papież przyjedzie to wszyscy mają nagle
    > aureole. Polski syf :-(
    >
    > --
    > mSet

    Do sądu pracy to ja bym poszedł nie z powodu braku pisemnej umowy chociaż za to
    pracodawca też powinien dostać po łapach.Przede wszystkim nie potrafie pojąć
    dlaczego miałbym pracować nawet jeden miesiąc za darmo.Skoro świadcze prace to
    wymagam wynagrodzenia,w koncu siedze na tyłku w miejscu pracy,coś tam napewno
    robie itd. Ja przez pół roku pracowałem w kancelarii,wiedzialem ze umowa bedzie
    na czas określony ale dostawałem minimalne wynagrodzenie,ale mimo wszystko
    dostawałem.No i co sie nauczyłem przez ten czas to uwazam ze warto bylo
    (zwlaszcza ze moj angielski sie podniosł i to bardzo).NIGDY bym sie nie zgodził
    pracować chociażby tydzien za darmo,a już pracować 3 miesiace w zamian tylko za
    uśmiech szefa to mi nie to w głowie nie mieści.