    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca - tajemnica korespondencj
    Date: Tue, 24 Dec 2002 20:27:28 +0100

    | Zapewniam Pana że nie mam mowy o pomyłce -
    | zakładam tylko celowe działanie kierowniczki (ciekawość?) lub prezesa
    firmy
    | (podmienienie pisma które naprawdę było wcześniej w tej kopercie)

    Co do podmiany pisma, to w chwili obecnej nie da się tego ani udowodnić, ani
    obalić takich przypuszczeń. No cóż. Polecając przesłanie korespondencji do
    firmy umożliwiłeś im to. No ale w tym wypadku to chyba nie mogło być celowe
    działanie, bo nikt nie mógł z góry założyć, że zażądasz przesłania
    korespondencji do firmy.
    Piszesz, że zakładasz celowe działanie kierowniczki oddziału. Twoje
    argumenty mnie nie przekonują, ale możesz mieć rację. W takim wypadku
    zastosowanie ma przepis kodeksu karnego:

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Ponieważ ściganie tego przestępstwa następuje na wniosek pokrzywdzonego,
    pismo ze stosownym wnioskiem powinieneś skierować do prokuratury,albo też
    osobiście udać się do dowolnej jednostki policji. Sugeruję jednak byś ten
    krok wcześniej przemyślał.Skutki mogą być różne i w chwili obecnej trudne do
    przewidzenia.