    From: "Konrad" <K...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca - tajemnica korespondencj
    Date: Tue, 24 Dec 2002 12:12:35 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:au72od$184$2@news.tpi.pl...
    > Szczerze mówiąc z pocztą kurierską mam małe doświadczenie i to raczej
    > teoretyczne. Nie jest wykluczone, że w praktyce to działa inaczej. Nie
    > zmienia to jednak faktu, że jeśli do firmy przyszło jakieś pismo, to osoba
    > odbierająca przesyłkę mogła niejako z rozpędu kopertę otworzyć, bo otwiera
    > wszystkie. Oczywiście, może to i niezgodne z prawem, ale i tak jestem
    > zdania, że otwierając nie popełniła przestępstwa.
    > Naruszenie tajemnicy korepondencji jest przestępstwem umyślnym. Należałoby
    > dowieść, że osoba ta chciała złamać tę tajemnicę. W opisanym w tym wątku
> [...]

    Moim skromnym zdaniem to nie ma tutaj mowy o pomyłce - gdzie jest koperta ?
    Nie dostałem nawet telefonu z biura że coś do mnie dotarło - otwarta
    korespondencja czekała na mnie w biurze tydzień. Nie otrzymałem żadnych
    wyjaśnień. Przesyłkę odebrała sekretarka przekazując (zamkniętą) do
    kierownika biura z którym formalnie nie mam zależności służbowej. Jak
    pisałem - nie jestem pracownikiem tego biura terenowego tylko centrali
    firmy. W biurze pracuję "gościnnie". Moja firma jest dużą firmą handlową
    branży FMCG a ja samodzielnym programistą - nie mam nawet jednego
    współpracownika w terenie - pracuję w tej firmie prawie trzy lata i nigdy mi
    się nic takiego nie przydarzyło. Zapewniam Pana że nie mam mowy o pomyłce -
    zakładam tylko celowe działanie kierowniczki (ciekawość?) lub prezesa firmy
    (podmienienie pisma które naprawdę było wcześniej w tej kopercie)

    --
    pozdrawiam
    Konrad

    Wesołych Świąt !!!