    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca na czas określony (nauczycielka) a ciąża..pytanie
    Date: Fri, 26 Jun 2009 19:34:22 +0200

    W wiadomości news:h21lvm$s2f$1@news.wp.pl daro <n...@w...pl> pisze:

    > Szukam porady w obszarze prawie pracy. Otóż moja żona jako nauczycielka
    > ma umowę pracy na czas określony do 31 sierpnia 2009.
    Jaki jest stopień awansu żony i wymiar zatrudnienia?

    > Dyrektor szkoły nie wypowiedział umowy
    Nie mógł tego zrobić.

    > potwierdził natomiast (ustnie) , że przedłuży
    > żonie umowę na kolejny rok szkolny 2009/2010.
    Jak ustnie to tego nie ma. Cień szansy wyparcia się dawałoby nagranie takiej
    obietnicy, ale wątpię aby nauczyciel był na tyle rozsądny aby to zrobił.
    Jest jednak pewna możliwość sprawdzenia. Plan organizacji roku szkolnego
    jest opiniowany przez zakładowe organizacje związkowe. A w takim planie są
    przydziały godzinowe dla nauczycieli. Jeśli w tej szkole takowa albo takowe
    są, to można spróbować pogadać z szefem komórki zwiąkowej, żeby sprawdził.
    Tyle, że może już być za późno.

    > W międzyczasie dowiedzieliśmy się, że żona jest w ciąży. W związku z tym
    > mam kilka pytań:
    Przede wszystkim zakładam (bo tego nie piszesz), że żona jest zatrudniona na
    podst. KN.
    Wg mnie tak, na podst. art. 177 §3 KP, który reguluje obszary stosunku pracy
    nauczyciela nie opisane przez KN.
    Jeśli natomiast jest zatrudniona na podst. KP - to tak.
    Pewne sprawy są zależne od stanu o jaki zapytałem na poczatku postu.

    > czy na dłuższy okres?
    Nie.

    > czy wogóle musi przedłużać umowe?
    J.w.

    Nic. I raczej nie dojdzie do przedłużenia lecz zawarcia nowej.
    Odradzam informowanie dyrektora wcześniej o możliwości zwolnienia
    lekarskiego.

    --
    Jotte