    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca na "czarno"
    Date: Thu, 3 Nov 2005 22:42:01 +0100

    Użytkownik "All" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dkdueb$br2$1@news.dialog.net.pl...
    > Dzięki, za odpowiedź. Mógłbys to jakoś zobrazować, bo akurat bardzo
    > niewiele się znam na prawie i bardziej mi wyjaśni odpowiedź, np.
    grzywna
    > dla pracodawcy od - do 5 tys. zł i coś jeszcze i coś podobnego dla
    > pracownika. Podałem przykłady, bo chyba można jakoś załagodzić
    sytuację
    > (jakoś pewnie można się wybronić, taki mi się wydaje, poprostu się
    nie
    > znam).

    Pracownik ma szansę wymigać się pouczeniem. Zwłaszcza jak sie okaże,
    że umowy nie dostał. Powie, ze nie wiedział, czy go zatrudnią i takie
    sprawy. Przejdzie.

    Co do pracodawcy, to wiele zależy od okoliczności. Jeśli to jeden
    pracownik i pracował kilka dni, to może sie skończyć nawet warunkowym
    umorzeniem. Ale przy kilku skończy się grzywną. Pewnie kilkusetzłotową
    za pierwszym razem, ale w sumie nie o to chodzi, by zbankrutował,
    tylko by zaczął przestrzegać prawa.