    From: "All" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca na "czarno"
    Date: Thu, 3 Nov 2005 22:11:50 +0100

    > Pracodawca popełnia przestępstwo (art. 219 kk) oraz z reguły kilka
    > innych wykroczeń (niewręczenie umowy, niezgłoszenei do PUP itd.
    > Pracownik może co najwyżej odpowiedzieć za niepowiadomienie PUP o
    > podjęciu zatrudnienia, co jest wykroczeniem.

    Dzięki, za odpowiedź. Mógłbys to jakoś zobrazować, bo akurat bardzo niewiele
    się znam na prawie i bardziej mi wyjaśni odpowiedź, np. grzywna dla
    pracodawcy od - do 5 tys. zł i coś jeszcze i coś podobnego dla pracownika.
    Podałem przykłady, bo chyba można jakoś załagodzić sytuację (jakoś pewnie
    można się wybronić, taki mi się wydaje, poprostu się nie znam).