    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca magisterska a prawa autorskie ?
    Date: Fri, 1 Apr 2005 12:16:13 +0200

    W swojej wiadomości:d2hjdl$o92$...@n...onet.pl,
    sawic <s...@w...to.poczta.onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    Witaj, podałeś troche za mało danych, żeby sensownie Ci coś podpowiedzieć.

    Z jednej strony perwszy fragment sugeruje, że budujesz jakieś urządzenie o
    charakterze technicznym, materialnym i to zdaje się stanowic istotę
    rozwiazania,

    >dogadalem sie z pewna firma, ktora zakupi mi potrzebne
    > czesci ( dodam ze sa dosc drogie )
    ^^^^^^^^^^

    z drugiej strony końcowa częsc twojego posta świadczo o istotnym wkładzie
    programowym

    >Duza czesc pracy (algorytmy) jest zaczerpnieta
    > z produktow typu "public domain", jednak integracja calosci wymaga
    > niemalego wkladu pracy.

    Na ddodatek wcale nie jest tak, że

    >wiec oczywiste jest to, ze gdy juz
    > wykonam ten uklad itd. to po obronie dzialajace urzadzenie przejdzie
    > na wlasnosc owej firmy.

    > zastanawiam sie czy moge uzyskac jakies korzysci finansowe,

    mozesz

    jezeli
    > firma ta wprowadzila by urzadzenie do produkcji na wieksza skale na
    > podstawie mojego projektu

    właśnie wtedy mozesz

    ( a co jesli zmienia pare nieznaczacych
    > elementow a calosc i tak bedzie "moja", czy nadal mam do tego prawa,
    > jezeli wogole mam ?

    To już trudnieisza kwestia

    > czy istnieje jakas regulacja prawna pod ktora by to "podpadalo"?

    Jeżeli główną, nowatorską rolę odgrywa oprogramowanie, to regulacja prawną
    jest prawo autorskie
    Jeżeli istotne jest materialne rozwiązanie problemu i stworzyłeś coś
    nowego - to prawo własności przemysłowej.
    Jeżeli zbudowałeś urządzenie które jest nowe, a jego działanie jest
    sterowane programem komputerowym - tez prawo własnosci przemysłowej.

    Bez znajomości szczegółów nie sposób napisać wiecej, wydaje mi się jednak,
    ze powinieneś myśleć o swoim rozwiazaniu, jako o potencjalnym wynalazku,
    który należałoby patentować. To jednak wymaga sprawdzenia. Jeżeli tak by
    było, to wówczas zakres zmian, przy których dalej przyslugiwałoby ci prawo
    ochronne zależeć będzie od zastrzezen patentowych.

    > dodam ze na razie umowa z firma byla tylko slowna i do podpisywania
    > jakichs papierkow dojdzie dopiero przy odbieraniu przeze mnie
    > obiecanych elementow.

    Zanim cokolwiek podpiszesz skosultuj się z prawnikiem lub, jeszcze lepiej z
    rzecznikiem patentowym

    > sprawa jak narazie jest bardzo nieformalna i chcialbym poznac jak
    > najlepszy kierunek dzialania.

    Rzecznik patentowy, któremu opowiesz co robisz, jak to będzie działać i
    który odpowie Ci, czy jest szansa to ochronić

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide