    From: "bella" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca - godz. nadliczbowe ustanowione przez pracodawce
    Date: Thu, 1 Jul 2004 20:02:15 +0200

    Użytkownik "TanSid" <t...@w...go2.pl> napisał w wiadomości
    news:cc11q2$qnl$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Szef mojej pani, postanowil, ze wszyscy beda pracowac o 1,5 godz.
    > dluzej codziennie (9,5godz./dziennie). 5 dni w tygodniu bez soboty.
    > Placi za ten dodatkowe 1,5 godz. dziennie 50% wiecej stawki. Wszystko
    > niby dobrze, tyle, ze mojej pani koliduje ten oddatkowe 1,5 godz. z
    > innym zajeciem, ktore ma niespelna godz. po standardowym czasie pracy.
    > Wolalaby pracowac tak jak dotychczas w sobote, niz 9,5 godz. codziennie
    > od poniedzialku do piatku. Niestety jak wspomnialem pracodawca sie
    > uparl na 9,5 godz./dzien, 5 dni w tygodniu.

> [...]

    regulację pracy w godzinach nadliczbowych znajdziesz w KP, ale zmusić
    pracownika nie moze, chyba że spełnia właśnie warunki określone w kodeksie
    (np. praca w straży pożarnej, praca w ruchu ciągłym itd). Również jesli juz
    podjął taką decyzję to musiał określić to w regulaminie pracy (oczywiście
    jeżeli takowy posiada, tzbn. jeśli zatrudnia powyżej 20 osób) lub zakładowym
    układzie zbiorowym, ewentualnie w umowie o pracę.

    pozdr.
    b.