  • From: niedzwiedz <m...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca dyplomowa i oprogramowanie
    Date: Wed, 19 Feb 2003 14:16:42 +0100

    On Wed, 19 Feb 2003 13:41:56 +0100, "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >W normalnej szkole sa komputery. i sa licencje.
    >
    >Pytanie, czy jak uczen CHCE zrobic cos na swoim
    >"na prace dyplomowa" to nalezy mu pozwolic by praca
    >zrobiona byla na pirackim domowym oprogramowaniu?

    czy nalezy mu "pozwolic"? hm... bo ja wiem... generalnie to
    zastanawiam sie jaka jest wartosc takiej "pracy dyplomowej" studenta
    (rozumiem, ze jest to praca inzynierska lub magisterska) skoro student
    uzywa narzedzi na ktore uczelnia i tak nie ma licencji...

    no chyba, ze mowimy tutaj o tym, ze student wydrukowal prace na swoim
    prywatnym komputerze i uzywal Worda na ktorego nie mial licencji...

    >Ano takie, ze to niby dziwny kraj nad wisla, co uczelnie piratuja MS,
    >a tymczasem Uczelnia ma licencje na "dowolna liczbe" komputerow
    >uzywanych WYLACZNIE do edukacji..
    >Mozepan sam wniosek wyciagnie jak jest mozliwe w tej sytuacji
    >"spiratowac" MS dla edukacji ?
    >
    >Firmie MS bardziej powinno zalezec na tym, by uczelnia
    >uczyla na MS niz uczelni - i jak troche pomysla, to im zalezy.

    wszystko pieknie - tylko my nie mowimy tutaj o MS tylko o
    "specjalistycznym oprogramowaniu" - tak na prawde kazdej firmie
    powinno zalezec na tym, aby studencji uzywali jej produktow w ramach
    zajec - i wiekszosc firm udostepnia na te okolicznosc rozne wersje
    "edukacyjne" czy tez "demo".

    i ponownie zwracam uwage: jaka jest wartosc pracy studenta jezeli
    uczelnia nie ma licencji na jej uzywanie?

    a w ogole, to jak juz rozmawiamy o "szczegolach" - moze warto by
    sprecyzowac o co dokladnie chodzi - czy o kompilator, czy o jakis
    program, ktorego trzeba "uzywac" zeby zrobic pozytek z pracy - czy o
    Worda albo Windowsa na przyklad - to ma dosyc zasadnicze znaczenie -
    nieprawdaz?