  • 1. Data: 2006-03-02 21:41:10
    Temat: Pożyczka w rodzinie na cele konsumpcyjne -- co z Urzędem Skarbowym??
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie: czy jeśli następuję pożyczka dużej sumy pieniędzy w rodzinie
    (ok. 25 000zł; ojciec - córce) i te pieniądze uzyskane od taty chce
    wykorzystać na zakup nieruchomości to czy Urząd Skarbowy może się
    przyczepić, że kupuję działkę na którą teoretycznie (patrząc po moich
    dochodach) mnie nie stać?

    Czy takiej kwoty sumy nie powinno się przekazywać z jakąś umową? A jak jest
    jeśli chodzi o darowiznę, czyli gdyby ojciec nie chciał mi pożyczyć a dać te
    pieniądze?

    pozdrawiam
    Ela Wołoszyńska

  • 2. Data: 2006-03-03 13:21:49
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    Użytkownik "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    | jeśli chodzi o darowiznę, czyli gdyby ojciec nie chciał mi pożyczyć a dać

    US moze sie przyczepic - i na pewno to zrobi. Wiec lepiej wtedy spisac
    umowe pozyczki i oplacic co trzeba :)

    p.

  • 3. Data: 2006-03-03 16:15:52
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Użytkownik "kermit" <d...@d...cds> napisał w wiadomości

    > US moze sie przyczepic - i na pewno to zrobi. Wiec lepiej wtedy spisac
    > umowe pozyczki i oplacic co trzeba :)

    A jak wygląda taka umowa pożyczki i jakie są związane z nią koszty??

    Ela