eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPożyczka konkretnego bloku 400 tysięcy od spółdzielni mieszkaniowej na remont klatek schodowych › Re: Pożyczka konkretnego bloku 400 tysięcy od spółdzielni mieszkaniowej na remont klatek schodowych
    Date: Fri, 09 Nov 2012 07:51:29 +0100
    From: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pożyczka konkretnego bloku 400 tysięcy od spółdzielni mieszkaniowej

    W dniu 2012-11-09 06:38, spp pisze:

    > No to po co spółdzielnia?
    >
    > Utrzymanie dróg osiedlowych, skwerów czy inne wspólnej przestrzeni jak
    > rozwiązać?

    Każda ścieżka, skwerek, czy plac zabaw jest na czyimś terenie i ten ktoś
    sobie tam rządzi. Problem jednak powstaje wtedy, gdy jeden blok (wraz z
    działką) wypisze się z SM, a mieszkańcy korzystają z tej infrastruktury.
    Powinni płacić, skoro korzystają, a przecież SM się nie ogrodzi. Choć
    teoretycznie może i ma prawo (hint: Czechy, Cyganie i mury (płoty)).
    U mnie (zarządzam wspólnotą m. przylegającą do SM) SM kasuje nas za
    utrzymanie sieci wod-kan. Płacimy i jest zgoda.
    Tak jak pisał Robert, konieczne jest "zabezpieczenie interesu" SM przed
    wyrwaniem środków przez separatystów.
    A FR - obecnie formalnie nie istnieje, bo nie ma odliczenia podatkowego.
    Tylko po to był to kiedyś odrębny fundusz, odrębnie księgowany. Teraz są
    po prostu "środki przeznaczone na remonty" (w WM, nie wiem jak jest w
    SM), które mogą być wydawane na podstawie uchwał właścicieli w
    odróżnieniu od "środków na ekspl" wydawanych na podst. decyzji
    Zarządu(/-cy).

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.