eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPożyczenie pieniędzy - jak sporządzić umowę, by była ważna? › Re: Pożyczenie pieniędzy - jak sporządzić umowę, by była ważna?
  • Data: 2003-09-18 06:36:40
    Temat: Re: Pożyczenie pieniędzy - jak sporządzić umowę, by była ważna?
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert K wrote:

    > Witam!
    >
    > Pragnę pożyczyć przyjacielowi dziesięć tysięcy złotych na zakup
    > mieszkania. Nie chcę od niego żadnych odsetek. Pragnę tylko się
    > zabezpieczyć.

    I zupełnie słusznie, dziesięć tysięcy to niebagatelna suma.
    Możesz jeszcze ustanowić dodatkowe zabezpieczenie, np. weksel.

    > Chcę się dowiedzieć, jak sporządzić umowę?

    Ważna jest nawet umowa ustna, ale przy umowie ustnej będziesz miał problem z
    udowodnieniem, że pożyczyłeś koledze 10.000 zł. Dlatego zawrzyjcie umowę
    pożyczki w formie pisemnej.

    Napiszcie że Ty pożyczasz Ygrekowi sumę 10.000 zł (dziesięć tysięcy
    złotych), na jakich zasadach ma Cię spłacić, kiedy?, kto zapłaci podatek.

    > Czy muszę odprowadzić jakiś podatek?

    Podatek od czyności cywilnoprawnych - w wysokości 2% wartości pożyczki.

    > Czy muszę rejestrować umowę u notariusza?

    A w jakim celu chcesz rejestorwać umowę u notariusza?

    Oczywiście, możecie iść do notariusza i u niego spisać umowę, ale nie jest
    to konieczne.

    > Ile takie pożyczenie może mnie, lub nas kosztować?

    To zależy czy przyjaciel okaże się rzetelny i zwróci kwotę pożyczki ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia