  • 1. Data: 2012-11-13 17:52:31
    Temat: Pozew do sądu a adres pozwanej
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Muszę oddać do sądu moją dłużniczkę. Dokumenty (umowa, faktury wezwania)
    mam, zmienił się adres zamieszkania mojej dłużniczki i nie znam na tę chwilę
    nowego. Czy mogę wysłać pozew ze starym, adresem dłużniczki, czy muszę się
    pogimnastykować i szukać gdzie mieszka w tej chwili?

  • 2. Data: 2012-11-13 18:12:48
    Temat: Re: Pozew do sądu a adres pozwanej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-13 17:52, Baczek pisze:
> [...]
    > chwilę nowego. Czy mogę wysłać pozew ze starym, adresem dłużniczki, czy
    > muszę się pogimnastykować i szukać gdzie mieszka w tej chwili?

    Teoretycznie musisz się pogimnastykować.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-11-14 18:27:12
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    > nie znam na tę chwilę nowego. Czy mogę wysłać pozew ze starym,
    > adresem dłużniczki, czy muszę się pogimnastykować i szukać gdzie

    Wyślij ze starym adresem. Jak nie przypasi to sądowi - zobowiąże
    cię do wskazania prawidłowego adresu. Zwrócisz się wtedy do CBA
    z prośbą o wskazanie aktualnego adresu.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 4. Data: 2012-11-14 19:36:36
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Zwrócisz się wtedy do CBA z prośbą o
    > wskazanie aktualnego adresu.

    CBA to może nie :) CBŚ raczej też nie. Ale urząd meldunkowy (czy coś w
    ten deseń) gminy powinien się zastosować do wskazania sądu.

    --
    Ktzysztof

  • 5. Data: 2012-11-14 19:41:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-14 19:36, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > CBA to może nie :) CBŚ raczej też nie. Ale urząd meldunkowy (czy coś w
    > ten deseń) gminy powinien się zastosować do wskazania sądu.

    Do jakich wskazań sądu? Sąd nic Ci nie będzie szukał.

    I nie żadna gmina, tylko odpowiednia komórka MSWiA w Warszawie na
    Pawińskiego.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-11-14 19:42:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    Do jakich wskazań sądu? Sąd nic Ci nie będzie szukał.

    I nie żadna gmina, tylko odpowiednia komórka MSWiA w Warszawie na
    Pawińskiego. Kiedyś to było Centralne Biuro Adresowe i siłą inercji
    używa się tej nazwy, bo każdy wie, o co chodzi, a obecna nazwa tego
    czegoś jest bardzo długa i skomplikowana i nikt jej nie pamięta :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-11-14 19:53:23
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Do jakich wskazań sądu? Sąd nic Ci nie będzie szukał.

    Nie, ale papier z sądu będzie podkładką, żeby MSWiA mogło udzielić
    informacji. Jak pójdziesz tam z ulicy, to Ci nic nie powiedzą - ochrona
    danych osobowych.

> [...]
    > używa się tej nazwy, bo każdy wie, o co chodzi, a obecna nazwa tego
    > czegoś jest bardzo długa i skomplikowana i nikt jej nie pamięta :)

    O toż to mi chodziło, tylko sądziłem, że można wystąpić przez gminę.
    Zwłaszcza, że gmina może może szybciej sprawdzić w swoich zasobach jeśli
    szukana osoba raczej tu mieszka. Ale nie to nie.

    --
    Krzysztof

  • 8. Data: 2012-11-14 20:20:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-14 19:53, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Nie, ale papier z sądu będzie podkładką, żeby MSWiA mogło udzielić
    > informacji. Jak pójdziesz tam z ulicy, to Ci nic nie powiedzą - ochrona
    > danych osobowych.

    Podkładką może być każde roszczenie, faktura, umowa pożyczki, weksel
    itp. Nie musi to być "podkładka sądowa".

    > O toż to mi chodziło, tylko sądziłem, że można wystąpić przez gminę.
    > Zwłaszcza, że gmina może może szybciej sprawdzić w swoich zasobach jeśli
    > szukana osoba raczej tu mieszka. Ale nie to nie.

    Do gminy możesz wystąpić, ale gmina ci tylko powie, czy jest zameldowana
    u nich (i gdzie), a jeśli nie jest, to nie dowiesz się gdzie szukać.
    Natomiast MSWiA poda ci aktualny adres zameldowania. Niedawno
    korzystałem i na odpowiedź czekałem miesiąc z małym hakiem.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-11-14 22:09:47
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 20:20:05 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Podkładką może być każde roszczenie, faktura, umowa pożyczki, weksel
    > itp. Nie musi to być "podkładka sądowa".

    nie do wiary, ciekawe...

    > Natomiast MSWiA poda ci aktualny adres zameldowania. Niedawno
    > korzystałem i na odpowiedź czekałem miesiąc z małym hakiem.

    zdradź jaką Ty miałeś podkładkę ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Festyn_z_Magda_Schejbal/
    index.php

  • 10. Data: 2012-11-14 22:13:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-14 22:09, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:

    > nie do wiary, ciekawe...

    http://www.msw.gov.pl/portal/pl/381/32/PESEL.html#ud
    ost%C4%99pnianie%20danych
    "Przykłady dokumentów potwierdzających interes prawny:
    wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające
    zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec
    wnioskującego o udostępnienie danych (np. kopie umów, wezwań do zapłaty,
    faktur, wyroków sądowych itp.)
    Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny,
    dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane
    dotyczą."

    > zdradź jaką Ty miałeś podkładkę ?

    Moją podkładką było akurat wezwanie sądu do wskazania adresu.

    --
    Liwiusz