  • 1. Data: 2004-12-22 20:09:09
    Temat: Pozbyć się lokatora
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    Witajcie,

    Na licytacji organizowanej przez komornika kupiłam mieszkanie. Niestety
    były właściciel nadal jest w nim zameldowany na pobyt stały i w nim
    zamieszkuje. W jaki sposób mogę (zgodnie z prawem) skłonić byłego
    właściciela do wymeldowania się i wyprowadzki. Gość jest w pełni sprawny
    i w sile wieku, więc nie podlega jakiejś szczególnej ochronie.

    Problem jest o tyle irytujący, że nie mogę się nawet ubezpieczyć przed
    dewastacją mieszkania przez b. właściciela. Firmy ubezpieczeniowe nie
    oferują ubezpieczenia od szkód wyrządzonych przez lokatorów. Mało tego -
    jak przeglądam warunki ubezpieczeń, to okazuje się, że żeby "normalnie"
    ubezpieczyć mieszkanie powinnam w nim mieszkać, a jak tu mieszkać z
    żulem ;(

    Pozdrawiam,

    Sendy

  • 2. Data: 2004-12-22 20:35:39
    Temat: Re: Pozby=E6 si=EA lokatora
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > właściciela do wymeldowania się i wyprowadzki. Gość jest w pełni sprawny
    > i w sile wieku, więc nie podlega jakiejś szczególnej ochronie.

    Tradycyjnie juz mowie ... bierzesz odpis ksiegi wieczystej, slusarza i
    wymieniasz zamki jak go nie bedzie ;-) A jak sie zjawi to najwyzej
    mozesz mu wydac jego rzeczy w paczkach tekturowych ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-12-22 21:35:43
    Temat: Re: Pozbyć się lokatora
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Może sobie być zameldowany, to nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o podstawy
    prawne zamieszkiwania w lokalu.

  • 4. Data: 2004-12-23 05:41:13
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Wed, 22 Dec 2004 21:35:39 +0100, KrzysiekPP <k...@n...op.pl> wrote:

    > Tradycyjnie juz mowie ... bierzesz odpis ksiegi wieczystej, slusarza i
    > wymieniasz zamki jak go nie bedzie ;-) A jak sie zjawi to najwyzej
    > mozesz mu wydac jego rzeczy w paczkach tekturowych ...

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.

    Tak właśnie sądziłam kupując mieszkanie. Ale teraz mam wątpliwości. Czy
    jeśli zrobie tak jak piszesz, to za chwile nie pojawi mi się ten osobnik
    w asyscie policji i na podstawie wpisu w dowód osobisty będzie się
    domagał wpuszczenia do lokalu w którym jest legalnie zameldowany ?

    A ja się jeszcze załapie na jakąś kare, za utrudnianie mu korzystania z
    lokalu w którym jest zameldowany.

    Pozdrawiam,

    S.

  • 5. Data: 2004-12-23 05:52:34
    Od: Sendy <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Wed, 22 Dec 2004 22:35:43 +0100, Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl> wrote:
    > Może sobie być zameldowany, to nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o podstawy
    > prawne zamieszkiwania w lokalu.

    No właśnie - a jakie są podstawy prawne zamieszkiwania w lokoalu ? Czy
    nie jest nim wpis w dowodzie osobistym, będący następstwem zameldowania
    ? No bo to gość ma, stąd moje wątpliwości.

    Sendy

  • 6. Data: 2004-12-23 06:00:27
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 22 Dec 2004 20:09:09 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Sendy napisał(a):

    > Witajcie,
    >
    > Na licytacji organizowanej przez komornika kupiłam mieszkanie. Niestety
    > były właściciel nadal jest w nim zameldowany na pobyt stały i w nim
    > zamieszkuje.

    Trzeba było się zastanowić przed kupnem.
    Teraz zostaje chyba tylko sąd.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2004-12-23 07:59:42
    Od: "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pl>

    Użytkownik "Sendy" <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
    wiadomości news:cqdmf2$q0r$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > nie jest nim wpis w dowodzie osobistym, będący następstwem zameldowania
    > ? No bo to gość ma, stąd moje wątpliwości.

    Podstawą do zamieszkiwania w lokalu jest zgoda właściciela, czasem bardziej
    sformalizowana w postaci umowy najmu, a czasem mniej - np. ja mieszkam u
    swoich rodziców i oni za głośno nie protestują :-)

  • 8. Data: 2004-12-23 08:47:58
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > jeśli zrobie tak jak piszesz, to za chwile nie pojawi mi się ten osobnik
    > w asyscie policji i na podstawie wpisu w dowód osobisty będzie się
    > domagał wpuszczenia do lokalu w którym jest legalnie zameldowany ?

    Na pewno tak zrobi. Ale raczej nic nie wskora, bo przeciez pokazesz
    wypis z ksiegi wieczystej, a on na dodatek nie pokaze nic, co uprawnia
    go do mieszkania, oprocz oczywiscie meldunku z dowodu ... A meldunek
    oznacza tylko meldunek, a nie wlasnosc lokalu ...

    Generalnie jednak zajrzyj na komisariat, na terenie ktorego znajduje sie
    mieszkanie i pogadaj z dzielnicowym. Lepiej jest miec z nim wszystko
    uzgodnione ;-) Chociaz przypuszczam, ze bedzie chcial widziec wyrok z
    sądu o eksmisji ...

    Bo tak naprawde powinienes cos takiego miec jesli chesz byc do konca w
    zgodzie z prawem.

  • 9. Data: 2004-12-23 13:19:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Sendy wrote:

> [...]
    > nie jest nim wpis w dowodzie osobistym, będący następstwem
    > zameldowania ? No bo to gość ma, stąd moje wątpliwości.

    Dzizas.
    Meldunek w dowodzie nie jest żadną "podstawą prawną".
    Meldunek w dowodzie jest EFEKTEM tego, że ktoś gdzieś mieszka.
    Czyli tylko i wyłacznie zapisaniem w dokumencie, że dany osobnik
    zamieszkuje tam i siam. Czysto informacyjnie po prostu. Nie daje mu to
    żadnych praw.
    Podstawy prawne do zamieszkania - masz w innym poście.
    Sugestia z wymianą zamków - jest chyba najszybsza i najskuteczniejsza.
    Jak przyjdzie i będzie się dobijał - raz i drugi wezwać policję.
    Najście itp.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2004-12-23 13:33:52
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 13:19:09 +0000 (UTC), Massai <t...@w...pl> napisał:

> [...]
    > Sugestia z wymianą zamków - jest chyba najszybsza i najskuteczniejsza.
    > Jak przyjdzie i będzie się dobijał - raz i drugi wezwać policję.

    a co z: "Nie można samowolnie naruszać posiadania, choćby posiadacz był w
    złej wierze"?
    Ja raczej doradzałbym eksmisję za pośrednictwem komornika w oparciu o
    postanowienie o przysądzeniu własności.

    --
    Falkenstein
    skazania.