  • Data: 2016-11-21 16:56:33
    Temat: Re: Pozbawienie zachowku
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/21/2016 2:41 AM, szerszen wrote:
    > On Sat, 19 Nov 2016 15:22:48 +0000 (UTC)
    > g...@s...invalid (Adam Wysocki) wrote:
    >

    > Generalnie testament w Polsce to taka fikcja, mająca moc sprawczą tylko wtedy,
    kiedy wszyscy ustawowi spadkobiorcy się z nim zgadzają. Wydziedziczenie w takiej
    formie jak rozumie to przeciętny Kowalski jest bardzo trudno przeprowadzić.

    > O ile wiem, to jedyną skuteczną formą pozbawienia kogoś spadku, jest w odpowiednim
    czasie przeprowadzenie darowizn na tych których chce się do tej schedy dopóścić, ale
    z zapisem wyjmującym darowiznę z masy spadkowej. Jakiś czas temu wprowadzono
    możliwość robienia takiego zapisu. Nie wiem jak dokłądnie się on nazywa, ale jest
    taka możliwość i notariusz powie co i jak.

    poczytaj o zapisie testamentowym. Duzo zmienił