eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoświadczenie własnoręczności podpisu na wekslu in blanco przez notariusza? › Re: Poświadczenie własnoręczności podpisu na wekslu in blanco przez notariusza?
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poświadczenie własnoręczności podpisu na wekslu in blanco przez
    notariusza?
    Date: Fri, 19 Feb 2010 00:47:00 +0100

    Robert Tomasik pisze:

    > wiadomości news:hlkhh2$76r$1@news.onet.pl...

    > W art. 7 Prawa Wekslowego jest mowa o podpisie, który nie zobowiązuje.

    To akurat nie ma znaczenia, ponieważ podpis notariusza nie spełnia
    żadnego z warunków:

    - niezdolny do zaciągania zobowiązań - odpada
    - fałszywy - odpada
    - osoba nieistniejąca - odpada
    - z innej przyczyny nie zobowiązuje - tu już najbliżej, choć
    udowodnienie, że notariusz podpisując się nie wiedział, że podpis to
    poręczenie, może być trudne.

    > art. 31 co prawda mowa o tym, że sam podpis jest poręczeniem, ale moim
    > zdaniem kluczowe jest słowo "sam". Co innego, jak koło podpisu jest

    Czyli jak na wekslu napiszę "Kocham Kasię" i się podpiszę, to nie będzie
    to poręczenie. Warto by to przetestować w praktyce ;)

    > wzmianka, że to tylko poświadczenie podpisu. W art. 75 mamy zaznaczone,
    > że notariusz poświadcza na wekslu lub przedłużku (czyli doklejonej
    > kartce), a skoro tak, to oczywistym jest, ze ustawodawca ne miał zamiaru
    > z notariusza czynić dłużnika.

    Ale tu o trochę innym poświadczeniu mówimy, ponadto poświadczyć może
    na drugiej stronie, wówczas wątpliwości nie będzie :)

    --
    Liwiusz