eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoświadczenie własnoręczności podpisu na wekslu in blanco przez notariusza? › Re: Poświadczenie własnoręczności podpisu na wekslu in blanco przez notariusza?
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poświadczenie własnoręczności podpisu na wekslu in blanco przez
    notariusza?
    Date: Fri, 19 Feb 2010 00:12:23 +0100

    wombi pisze:
    > Czy notariusz może poświadczyć własnoręczność podpisu składanego na
    > wekslu? Czy też połączenie kart (klauzula, że "własnoręczny podpis w
    > mojej obecności złożyła" i weksla), pieczęcie itd. powodują, że weksel
    > jest nieważny albo notariusz może być potraktowany jako np. poręczyciel?

    Co do zasady każdy podpis na pierwszej stronie weksla jest
    poręczeniem (chyba że jest podpisem wystawcy lub trasata).

    Dotyczy to zwłaszcza wszelkich podpisów parafujących skreślenia na
    wekslu. Dlatego uważam, że poświadczenie własnoręczności podpisu powinno
    być dokonane na osobnej kartce, trwale połączonej z wekslem, nie
    przychodzi mi do głowy bowiem żaden przepis i żadne orzeczenie, czyniące
    dla podpisu notariusza jakiś wyjątek.

    --
    Liwiusz