    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postępowanie uproszczone - dochodzenie naleznosci
    Date: Mon, 15 Dec 2008 21:33:42 +0100

    Piotr Wojcicki pisze:
    > Wypelniam sobie pozew w postepowaniu uproszczonym. Wielokrotnie na tej
    > grupie dyskusyjnej czytalem, ze aby dochodzic roszczen przed sadem,
    > nalezy wyslac najpierw do dluznika wezwanie do zaplaty, a dopiero po nim
    > dochodzic swoich roszczen w sadzie.
    >
    > Na stronie http://animatek.w.interia.pl/pismo11.html znalazlem przyklad
    > wypelnionego pozwu. Jako zalaczony dowod nie jest wymienione wezwanie do
    > zaplaty. Czy takie wezwanie nalezy koniecznie dostarczyc jako dowod w
    > postepowaniu ?

    Dołączenie do pozwu odpisu wezwania do zapłaty jest konieczne tylko w
    postępowaniu gospodarczym.

    > Drugie pytanie, czy taki pozew nalezy zlozyc w wiekszej ilosci kopii ?
    > Jesli tak to czy skopiowac wszystkie dowody aby dolaczyc je do kazdej
    > kopii pozwu ?

    Oryginał dla sądu, po jednej sztuce dla każdego pozwanego, dodatkowo
    można wydrukować jeszcze jeden dla siebie jako potwierdzenie, jeśli
    składa się pozew osobiście.

    > Jesli wezwanie do zaplaty okaze sie konieczne, dysponuje tylko jednym
    > listem, ktory wrocil do mnie od dluznika. Nie odpakowalem go z koperty
    > wiec jest dokladnie w takim stanie w jakim wrocil. Jesli mam dostarczyc
    > kilka kopii pozwu, to co z tym listem ? Nie ma jak go skopiowac.

    Trzeba dostarczyć odpis wezwania do zapłaty, czyli wystarczy kopia,
    dodatkowy wydruk, oraz dowód nadania (niekoniecznie dostarczenia) do
    dłużnika.

    A odnośnie linkowanego pisma:

    w postępowaniu uproszczonym (czyli z zakresu wartości przedmiotu sporu
    1-10 000zł) są widełki opłaty sądowej. W pozwie na stronie powód żąda
    78zł zwrotu kosztów, gdy tymczasem opłaty sądowej od sumy 3900zł
    poniesie 100zł ( a jeśli założyć, że to postępowanie nakazowe i w
    zwyczaju tego sądu jest pobieranie od takiego pozwu 1/4 opłaty również w
    postępowaniu uproszczonym, to będzie to 30zł). Zamiast wskazywać ile
    chce się kosztów, można napisać "wg norm przepisanych" - sąd będzie
    wiedział ile zasądzić.

    Dalej:

    Nie ma co prosić o przeprowadzenie postępowania pod nieobecność
    pozwanego, bo to nie powód będzie o tym decydować.

    Dalej:
    Bardzo mnie śmieszy dowód w postaci wyciągu z rachunku bankowego na
    okoliczność braku wpłaty. Brak wpłaty dowodzi się poprzez oświadczenie
    wierzyciela, brak wpłaty na wyciągu z maja nie dowodzi braku wpłaty w
    ogóle. Przecież należność mogła być wpłacona w czerwcu, lipcu,
    dostarczona w gotówce itp. itd.

    --
    Liwiusz