  • Data: 2008-01-30 23:09:42
    Temat: Re: Postepowanie spadkowe.
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > musze przeprowadzic postepowanie spadkow po zmarlym ojcu.
    > Spadkobiercy to mama brat i ja.
    > Do podzialu jest dom i wspolne konto mamy i taty.
    > Wiem, ze musze zlozyc stosowny wniosek do Sadu rejonowego - Wydz Cywilny.
    > Ale jaki to jest stosowny wniosek, co powinien zawierac?

    Prosisz sąd o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłym xxxxx.
    Piszesz kto dziedziczy po zmarłym - wymieniasz wszystkich spadkobierców,
    możesz jednocześnie oświadczyć że nie ma innych spadkobierców -
    przysposobionych dzieci,
    dzieci nieślubnych, poprzednich żon zmarłego itd. że nie pozostał testament.
    Jako dowód
    dołączasz metryczki ślubu , odpisy aktów urodzin, odpis aktu śmierci.

    Podpisujesz kto jest wnioskodawcą - ty.

    Wnosisz opłatę sądową a nie skarbową

    Czekasz na termin (wnioskodawca musi sie stawić)

    Czekasz na uprawomocnienie sie decyzji

    Idziesz szybko 30dni do US złożyć deklaracje - i dowiadujesz sie że jeszcze
    musisz donieść to i owo

    odbierasz z US papier i jesteś w domu

    jest właśnie połowa 2009 i ładne lato....:)

    zbyszek