    From: Leszek <r...@p...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postepowanie naprawcze a zastaw/hipoteka
    Date: Sun, 29 Mar 2009 22:47:59 +0200

    In article <b425a920-85c9-4f08-b9e5-f1b861d3814e

    > Dziekuje za rzetelna informacje, czyli bank nic extra nie ugra na
    > tym, ze ma hipoteke, odzyska swój dlug i nic ponadto (odsetki karne
    > mozna co najwyzej uznac za extra zysk).

    Bank majac hipoteke ma pewnosc ze jest dosc dobrze zabezpieczony - w
    przypadku postepowania upadlosciowego, a o tym chyba tutaj mowimy,
    syndyk po sprzedazy nieruchomosci zabezpieczonej hipoteka w pierwszej
    kolejnosci przeznacza srodki uzyskane na zaspokojenie wierzyciela ktory
    ustanowil hipoteke. Ew. odsetki i koszty dodatkowe sa zabezpieczane
    hipoteka kaucyjna ktora rzadzi sie takimi samymi prawami j/w.

> [...]
    > wierzycieli co w postepowaniu ukladowym - zabezpieczeni wierzyciele
    > musza wyrazic zgode i przystapic do postepowania, ALE nie musza.
    > W takim razie wyciagnac mozna wniosek, ze wierzyciele zabezpieczeni,
    > którzy nie chca uczestniczyc w ukladzie po 3 miesiacach moga wszczac
    > postepowanie egzekucyjne. Mozna powiedziec, ze "uklad jest zamkniety",
    > bo egzekucja wplywa na sytuacje spólki, czyli wierzyciele takze musza
    > w negocjacjach brac to pod uwage i jakby ograniczac swoje zadania do
    > tych mozliwych do zrealizowania - jak sa niezabezpieczeni to jada na

    Tak, tyle ze o zatwierdzeniu lub nie zatwierdzeniu ukladu decyduje
    zwykla wiekszosc wierzycieli w glosowaniu. Mozemy sobie wiec wyobrazic
    sytuacje, ze jeden bank ktory ma 30% wierzytelnosci moze zostac
    przeglosowany przez powiedzmy 60% innych wierzycieli i nawet jesli nie
    bedzie chcial zgodzic sie na uklad, to zostanie ten uklad i tak
    przyjety. W najgoszym wypadku natomiast rzeczywiscie sa trzy miesiace na
    ostudzenie emocji i powrot rozsadku.

    Nie wiem jak to bedzie z PKM Duda, natomiast istotne wydaje sie tez to
    ze od srody wchodzi w zycie nowa ustawa postepowanie upadlosciowe, ktora
    poza innymi sprawami zmienia takze zasady postepowania naprawczego i
    bodajze teraz juz wierzyciele nie beda glosowac w grupach, o utworzeniu
    lub nie grup bedzie decydowal sedzia komisarz.