    From: Leszek <r...@p...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postepowanie naprawcze a zastaw/hipoteka
    Date: Sun, 29 Mar 2009 16:57:15 +0200

> [...]
    > oczywiscie spory.
    > W typowym przypadku gdy nie ma splaty a jest hipoteka to bank chyba
    > pelni role komornika i zajmuje np. nieruchomosc. Jak to wyglada
    > proceduralnie nie wiem, ale wydaje mi sie, ze jednak bez udzialu
    > komornika.
    > Poza tym w przypadku zajecia nieruchomosci ciekawe tez jest czy bank
    > zajmuje nieruchomosc na stale niezaleznie od wartosci niesplaconego
    > kredytu, czy zajmuje nieruchomosc i wystawia ja na licytacje, a
    > nadwyzke pieniedzy zwraca poprzedniemu wlascicielowi?

    W przypadku banku komornik oczywiscie jest potrzebny i bank nie prowadzi
    egzekucji sam, poniewa? mo?e robi? to tylko i wy??cznie komornik. Jedyna
    ró?nica do BTE który przyspiesza formaln? cz??? rozpocz?cia egzekucji.

    W przypadku zaj?cia nieruchomo?ci przez komornika (bank sam nic nie
    zajmuje) i nieudanej sprzedazy w wyniku dwóch nieudanych licytacji
    komorniczych, bank moze jako wierzyciel (jak kazdy inny) przejac ta
    nieruchomosc za 2/3 warto?ci wyceny. Je?li jest to kwota wi?ksza od
    zobowi?za? d?u?nika to oczywi?cie nadwy?k? bank musi d?u?nikowi zwróci?.

    Zajecie nieruchomosci to wbrew pozorom dlugotrwaly proces wiec nie
    wyobrazam sobie, zeby bank w ciagu jednego dnia zajal jakas nieruchomosc
    jakiegos mostostalu. Niewykonalne.

    > 4 miesiace odnosily sie do maksymalnego czasu trwania postepowania
    > naprawczego, i stad wynikaloby ze bank nie moze skorzystac z
    > przyslugujacej mu hipoteki, zastawu rejestrowego. To jest troche
    > dziwwne, niemniej inni wierzyciele takze nie moga dochodzic zaplaty w
    > tym okresie (poza umowami zawartymi juz w postepowaniu naprwczym).
    > Jednak w takim razie hipoteka, zastaw rejestrowy okazuja sie dosc
    > wzglednym prawem zabezpieczajacym poniekad prawo wlasnosci.

    Nie ma czego? takiego jak 4-miesi?czny maksymalny okres trwania
    post?powania naprawczego. W ci?gu 3-miesi?cy od wszcz?cia post?powania
    d?u?nik musi zawrze? uk?ad z wierzycielami - je?li nie uda si? tego
    zrobi? to post?powanie naprawcze zostaje umorzone, jesli zas si? uda to
    warunki okresla uklad - moze to byc i 12 miesiecy.