    From: ant <a...@n...tld>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Post na forum - kto zgłasza przestępstwo?
    Date: Sat, 14 Mar 2009 08:19:06 +0100

    Adam Wysocki wrote:
    > Osoba A na forum internetowym przyznała się do popełnienia przestępstwa
    > (znęcania się nad zwierzęciem):

    Skoro sam piszesz, że to przestępstwo to na moje oko masz obowiązek
    to zgłosić, bo za jakiś czas ktoś zgłosi Twoje forum jako miejsce spotkań
    przetsępców/sadystów.

    > I dochodzimy do pytania - co w takim przypadku powinni zrobić moderatorzy? Jak
    > dla mnie to nic nie zgłaszać (niech zrobi to osoba B), a jedynie zabezpieczyć
    > posta przed edycją/usunięciem i na wniosek organów ścigania udostępnić adres
    > IP, z którego napisano tego posta.

    Patrz wyżej.

    > A co wy na ten temat myślicie? Czy jeżeli moderatorzy nie zgłoszą tego faktu
    > na Policję, to grozi im np. odpowiedzialność za nie powiadomienie o możliwości
    > popełnienia przestępstwa? Tłumaczenia że "nie wiedziałem" nie będzie - jeden
    > z moderatorów przecież zapytał na priv osobę B, jakiego działania oczekuje.

    Zalezy Ci na dobrym imieniu tego forum, czy chcecie "zejść do podziemia"?

    > Potraktujcie temat poważnie - nie chodzi mi o kwestię znęcania się nad kotem
    > (bo to zupełnie osobny temat) ani zasadności zgłaszania tego na Policję tylko
    > o to, jaka jest odpowiedzialność moderatorów w takim przypadku.

    A zależy Ci na tym, żeby takie osoby były użytkownikami Twojego forum?
    Ja bym bez zmrużenia oka napisał do <http://www.toz.pl>, a tej idiotce
    zablokował konto.

    > Aha - na dole każdej strony forum jest informacja: "Administratorzy forum nie
    > biorą odpowiedzialności za treści pisane przez Użytkowników".

    Co nie znaczy, że macie być obojętni na krzywdę zwierząt i inne przestępstwa.