    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Posrednik sprzedazy nieruchomosci
    Date: Tue, 7 Mar 2006 22:09:40 +0100

    > Szanowny Kolego.
    > Chciałbym przypomnieć, że Ustawa o gospodarce nieruchomościami nakłada na
    > pośredników obowiązek szkoleń ustawicznych, którymi podczas wizyty w ich
    > biurze na życzenie powinni się okazać. Powinni również posiadać licencję
    > zawodową, którą można sprawdzić na stronie www.pfrn.pl oraz obowiązkowe
    > ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Skoro twierdzisz, że
    > pośrednicy tak chętnie biorą taaaaką kasę, to wyucz się na pośrednika i
    > też będziesz "dużo" zarabiał za nic. Tylko najpierw przejdziesz 3-4
> [...]

    A wiec szanowny kolego. W agencjach pracują ludzie z łapanki mający blade
    pojęcie o nieruchomościach. Aby założyc agencję musi byc tylko jedna osoba
    posiadającą licencję. Oczywiście musza byc ubezpieczeni. Ale na ile są? 100
    kzł? Milion? Chyba max jest do 250 kE. Jest to jedno większe mieszkanie w
    Wawie lub mały domek.
    A swojej opinii o pośrednikach nie zmienie, najczęsciej to po prostu banda
    debili wciskający kity na lewo i prawo, olewających załatwienie dokumentów
    nieruchomości. Umowy pośrednictwa są żałosne, nawet nie potrafią poprawnie
    nazwać nieruchomości sprzedawanej.
    Niedawno miałem przypadek wciskania klientce samowoli budowlanej. Mi zajęło
    5 minut stwierdzenie, że dom ma wady, pośrednik oczywiście olał to.

    Więc przestań wciskac kity ludziom z zewnątrz jacy to oni wspaniali są, bo
    ja mam z nimi do czynienia praktycznie na co dzień. Oczywiście nie mówię o
    wszystkich pośrednikach. Część z nich jest rozsądnymi ludźmi z którymi miło
    współpracować, ale część to totalne sk....