  • Data: 2021-06-12 14:37:44
    Temat: Re: Poruszanie się rowerem po Drodze Dla Rowerów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.06.2021 o 18:48, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Jeden z komentujących stwierdził, że w takiej sytuacji:
    > https://goo.gl/maps/wHNHcPcrRFwWYE8J7
    > rowerzystę poruszającego się jezdnią bardziej oddaloną od drogi dla
    > rowerów art. 33 nie obowiązuje.

    Ustawa mówi o drodze dla rowerów wyznaczonej w tym samym kierunku. Nic
    nie wspomina o minimalnej / maksymalnej odległości. Zatem w opisanym
    wypadku oczywiście obowiązek korzystania z drogi dla rowerów jest. Co
    najwyżej kierujący rowerem mógłby się by powoływać na błąd co
    okoliczności faktycznych, gdyby powiedzmy była taka mgła, ze z jezdni
    tej ścieżki rowerowej nie widać. Wszedłem na GoogleStreet i moim zdaniem
    znak "droga dla rowerów" jest widoczny. U nas dla pewności organizator
    ruchu poustawiał zakazy jazdy rowerem:
    https://goo.gl/maps/1q4sNBAZHg5JtTmE8

    --
    Robert Tomasik