    From: "xcr" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ponowne uzyskanie alimentow
    Date: Mon, 22 Aug 2005 19:55:35 +0200
    Sender: i...@o...pl@bqo7.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Jan Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    news:b5fac$4309e439$540af8b1$7917@news.chello.pl...

    > Teraz wszystko zależy od uznania sądu, czy przerwa w studiach była
    > wymuszona przez niezawinione przez Ciebie okoliczności,

    Powodem bylo niezaliczenie semestru co, abstrachujac od przyczyn
    psychologicznych,
    mozna uznac za zawinione przeze mnie.

    > czy też stałeś się na jakiś czas samowystarczalny. Jesli zacząłeś zarabiać
    > na siebie, to od tej chwili Twój ojciec nie ma obowiązku łozyć na Ciebie,
    > chyba że znajdziesz się w niedostatku, tzn. bez swej winy znajdziesz się w
    > sytuacji,

    Bylem caly czas na utrzymaniu matki.. Przez te dwa lata zarabilem lacznie ok
    1000zl
    wiec raczej trudno tu mowic o samowystarczalnosci.

    > gdy Twoje niezbędne potrzeby nei mogą być zaspokojone Twoimi możliwościami
    > (podkreślam, możliwościami, a nie realnymi) zarobkami.

    Jako student studiow dziennych, robiacy w dodatku dwa kierunki jednoczesnie
    nie mam
    mozliwosci podjecia pracy.

    > To może być argument przed sądem, choć przede wszystkiim wazne jest żeby
    > wykazać, że nie było momentu, kiedy przeszedłeś na swój własny rachunek.
    > Ale np, utrzymanie wzięła na siebie mama.

    Co moze byc takim dowodem? Dowod o braku dochodow z US?

    > O wysokości alimentów decyduja Twoje uzasadnione potrzeby i możliwości
    > zarobkowe i majątkowe ojca, co może się przedstawiac ilością i jakością
    > posiadanych domów, samochodów etc.

    W jaki sposob moge zdobyc informacje o majatku mojego ojca?
    Przebywa on w stanach i ma obywatelstwo, a ja znam jedynie adres do
    korespondencji.
    Czy moge to zostawic sadowi / komornikowi?

    > Pozew o alimenty jest zwolniony z kosztów, możesz go napisać sam i złożyć
    > w sądzie,

    Czy lepiej, abym pozew zlozyl ja czy moja matka?

    > Problem polega tylko na tym, że jeśli Twój ojciec nie ma majątku w Polsce
    > to mogą być trudności ze ściągnięciem alimentów jeśliby nei chciał
    > dobrowolnie płacić.

    Czy w takim wypadku mozna zadac alimentow od jego rodzenstwa?
    Czy sa mozliwosci egzekucji komorniczej za granica?

    Dziekuje za odpowiedz