  • 11. Data: 2007-05-23 22:08:04
    Temat: Re: Pomyłka w przelewie z zagranicy damowe $
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 23 May 2007 23:58:46 +0200, Paweł Ubysz napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:pan.2007.05.23.21.45.24@gmail.com... | > No to w temacie wątku -
    > bezpodstawne wzbogacenie. |
    > bezpodstawne....
    >
    > IMHO zapisy Kodeksu Cywilnego jednoznacznie określają co jest
    > bezpodstawnym wzbogaceniem . A jeżeli zapis w regulaminie jest sprzeczny
    > z KC to taki regulamin mozna sobie o kant siedzenia potrzaskac. Inna
    > sprawa to to że Netseller jeżeli ma siedzibę w Wielkiej Brytanii to
    > prawdopodobnie dotycza go tamtejsze regulacje prawne. Może prawo unijne
    > cos tu zmienia??

    Wydawało mi się, że zapisy KC stosuje się wtedy, kiedy coś nie jest
    uregulowane umową. A w tym przypadku strony umówiły się, że każda kwota
    która wpłynie na konto wątkotwórcy jest ostateczna i nie podlega
    dyskusji.

    p. m.

  • 12. Data: 2007-05-23 22:15:46
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    | > |
> [...]
    | > w sieci. |
    | > | Jasne Panie Dorn. Nie tego dotyczył problem autora wątku. |

    | Biorąć pod uwagę ten zapis w regulaminie, to nie takie bezpodstawne....

    jeden ciekawy zapis w regulaminie neteller:

    0.1. Dokonywanie następujących czynności jest zakazane:

    (ii) używanie Usługi NETELLER w jakimkolwiek celu sprzecznym z
    obowiązującymi Ciebie prawami, ustawami lub regulacjami, w tym między innymi
    prawami, ustawami i regulacjami z zakresu prania brudnych pieniędzy,
    oszustw, działalności przestępczej, usług finansowych lub ochrony
    konsumenta;

    Neteller nie powinien więc uczestniczyć w przelewaniu na
    rachunek będacy własnością obywatela polskiego pieniędzy pochodzących z
    wszelakich portali hazardowych ponieważ hazard w sieci jest łamaniem
    obowiązującego w Polsce prawa. Robi się ciekawie .

    A w ogóle to Neteller w myśl regulaminu w ogóle nie ponosi
    odpowiedzialności za wszelakie pomyłki - choćby nastepujący pkt:

    "opóźnień, strat, błędów lub przeoczeń spowodowanych przez
    awarie, zakłócenia, ingerencje lub naruszenie sprzętu, oprogramowania i
    innych systemów telekomunikacyjnych lub transmisji danych;"

    A pod to mozna podciągnąć jakakolwiek pomyłke w przelewie.

    A najprawdopodobniej sadzic się z nimi będziesz w anglii lub
    walii -

    "Niniejsze Warunki używania podlegają prawu Anglii i Walii.
    Wszelkie spory wynikające z niniejszych Warunków używania lub z nimi
    związane będą rozstrzygane przez sądy angielskie z wyjątkiem sytuacji, gdy
    ustawodawstwo Unii Europejskiej wymaga, aby konkretny spór był rozstrzygany
    przez sądy innej jurysdykcji. "

  • 13. Data: 2007-05-23 22:16:52
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    | uregulowane umową. A w tym przypadku strony umówiły się, że każda kwota
    | która wpłynie na konto wątkotwórcy jest ostateczna i nie podlega

    W takim razie się mylę.

  • 14. Data: 2007-05-24 05:53:30
    Od: stern <s...@0...pl>

    Paweł Ubysz napisał(a):

    > No to w temacie wątku - bezpodstawne wzbogacenie.

    + 284 § 1 kk.
    Ale mozemy byc dumni z Polaka. Nie jest to kradzież w sensie formalnym

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 15. Data: 2007-05-24 05:54:16
    Od: stern <s...@0...pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Wydawało mi się, że zapisy KC stosuje się wtedy, kiedy coś nie jest
    > uregulowane umową.

    źle Ci się wydaje

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 16. Data: 2007-05-25 04:12:56
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Edziu napisał(a):
> [...]
    > takie płatności a konkretnie mowa tu o netellerze. Chłopaki z netellera
    > jednak tak się zamyślili ze dwukrotnie dewaluowali moje pieniądze w efekcie
    > zamiast dostać 1400zl dostałem 1400$. Po miesiącu pan z netellera przysłał mi
    > emaila w którym prosił o oddanie różnicy o jaką się pomylili, olałem ich
    > szczerze mówiąc ale po kolejnym miesiącu znów się odżywają o zwrot kasy.
    > Zastanawia mnie teraz czy jestem zobowiązany do oddania tych pieniędzy czy
    > tez mogę spokojnie ich przeczekać aż dadzą sobie spokój?
    > Firma ta z tego co się orientuje mieści się w Anglii.

    Oddaj nie bądź złodziejem, tylko porządnym ludziom opinie psujesz.

    E.

  • 17. Data: 2007-05-25 05:01:18
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Etanol wrote:

    > Oddaj nie bądź złodziejem, tylko porządnym ludziom opinie psujesz.

    NTG.