    From: "M" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy! chcą mnie wywalić z domu
    Date: 5 Oct 2004 14:46:24 +0200

> [...]
    > przede wszystkim o prawnikach, mianowicie jeden pan który wyprowadził się z
    > tego domu łącznie z wymeldowaniem 'na stałe" wyraził chęć powrotu po tym jak
    > zobaczył ładnie wyremontowane mieszkania o dosyć sporym standardzie
    > mieszkalnym jak dla niego (facet ma 70lat, stary kawaler i sknera). Poszedł
    > do urzędu miasta zrobił awanturę i zażądał ponownego zameldowania!!! A
    > urzędniczki mu przytaknęły że oczywiście może powrotem wrócić.

    > Dodatkowo osoba która użyczyła mi tego mieszkania, pod wpływem namowy osób z
    > jej rodziny też kombinuje jak by mnie stąd wywalić licząc na to że sami tam

    Przede wszystkim napisz jeszcze:
    1. jaki tytul prawny do tej nieruchomosci ma ten facet oraz pani, ktora Ci
    (jak napisales) "uzyczyla" tego lokalu - czy maja np. jakies dozywocie albo
    cokolwiek innego, Krotko mowiac - na jakiej zasadzie ta kobieta tam mieszka i
    na jakiej podstawie mieszkal tam ten facet i teraz domaga sie przywrocenia.

    2. jaki tytul prawny Ty masz do zajmowanego lokalu - czy podpisana byla
    jakakolwiek umowa i jezeli tak - to jaka.

    Z tymi informacjami duzo latwiej bedzie Ci cos poradzic.

    > Prosze zaradzcie coś. Czy mogę żądać jakiś zwrotów kosztów ponieśonych i czy
    > świadkowie coś tu pomogą? czy wynajęcie prawnika coś mi pomoże?

    Jezeli nic sie nie da zrobic i bedziesz musial opuscic lokal, to teoretycznie
    mozesz zadac zwrotu tzw. nakladow, ale bajer polega na tym, ze mozesz tego
    zadac od wlasciciela nieruchomosci (a sam napisales ze nie wiesz kto nim jest
    na ten moment). Nie wiem niestety czy mozna i w jaki sposob wyegzekwowac taki
    zwrot od kogokolwiek innego.

    Pozdr.