  • 1. Data: 2006-12-15 21:06:39
    Temat: Pomocy : Urlop macierzyński > Urlop wypoczynkowy > Wychowawczy
    Od: "Raf" <v...@w...pl>

    Witam wszystkich

    Bardzo proszę o pomoc w takiej sprawie:

    Macierzynski skoczylam z dniem 13 grudnia, zalegly urlop za 2005 - 13 dni ,
    za 2006 - 26 dni.
    Chcialam wykorzystac całość urlopu przynajmniej zaległego ale moj szef
    podszedl mnie emocjonalnie i zmusil do wypisania urlopu od 14 do 28 grudnia.
    (sytuacja finansowa firmy nie jest najlepsza)
    Podejrzewam ze bedzie chcial mi wreczyc 29 wypowiedzenie.
    Czy moge wypisac kolejny wniosek wybierajac reszte urlopu czy ma prawo mi
    odmowic i wreczyc wypowiedzenie ?
    Chcialabym isc po urlopie wypoczynkowym na wychowawczy, bo niestey moje
    dzieciatko jest po przejsciach.

    Pozdrawiam i dziękuje z góry wszystkim za pomoc

  • 2. Data: 2006-12-16 17:29:05
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Raf" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawo mi
    > odmowic i wreczyc wypowiedzenie ?
    > Chcialabym isc po urlopie wypoczynkowym na wychowawczy, bo niestey

    Bezpośrednio po urlopie macierzyńskim masz prawo do wykorzystania
    CAłOŚCI przysługującego Ci urlopu wypoczynkowego, tzn. zaległego za
    2005 r., 26 dni za 2006 r. oraz 26 dni za 2007 r. (art. 163 par. 3
    Kodeksu pracy).
    Po wykorzystaniu całości urlopu wypoczynkowego za 2007 r. możesz
    rozpocząć urlop wychowawczy, ale wniosek o urlop wychowawczy musi być
    złożony co najmniej na 14 dni przed jego rozpoczęciem.
    Od chwili złożenia wniosku o udzielenie urlopu wychowawczego
    pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę, nie może również
    odmówić udzielenia urlopu wychowawczego, jeżeli wniosek jest złożony z
    co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem (art. 186 Kodeksu pracy).
    Radzę bezzwłoczne złożenie wniosku o udzielenie całości urlopu
    wypoczynkowego za 2005, 2006 i 2007 r. (za potwierdzeniem na kopii lub
    przesłanie listem poleconym z potwierdzeniem odbioru), a następnie
    złożenie wniosku o urlop wychowawczy z 14-dniowym wyprzedzeniem (urlop
    wychowawczy można wykorzystać w max. 4 częściach).

    wa