    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polskie sądownictwo w praktyce
    Date: Thu, 25 Apr 2024 12:54:34 +0200

    On Thu, 25 Apr 2024 11:58:53 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Czy mógłbyś przybliżyć, o co jemu, albo Tobie chodzi? Pierwsza minuta,
    > to chyba same reklamy. Chyba, po tak losowo poprzeskakiwałem. Potem gość
    > przez kolejne kilkadziesiąt sekund mówi, że sąd mu zakazał, a o i tak
    > jakiś tam filmik nagrał. Potem puszcza ten filmik - pewnie i tak już go
    > publikował - a po 4 minutach znudziło mi się słuchanie tego. W tym
    > fragmencie o żadnych prawnikach nie ma ani słowem. Mowa o tym, ze woli
    > zapłacić, niż siedzieć 30 dni. Uważasz, że powinni to na 60 dni
    > przeliczyć, by na pewno zapłacił?

    Ale zapłacił.
    Po krótkim wysłuchaniu, wydaje mi się:

    -pani Janoszek wystąpiła do sądu rok temu o prewencyjny zakaz
    nagrywania filmu o niej (chyba publikacji ?).
    Widać coś złego miało być o niej powiedziane.

    -sąd się przychylił i zakazał,

    -autor jednak nagrał i wyemitował ... chyba 8 miesięcy temu.
    10 mln wyświetlen .. to musi być to
    https://www.youtube.com/watch?v=oKYBBVQa8NY

    -sąd się jakos o tym dowiedział (od "pokrzywdzonej" ?) i wymierzył
    karę 15 tys zł z zamianą na 30 dni aresztu. Teraz.

    -autor zamierza zapłacic ... choć jak sam mówi rozważał odsiadkę,
    ale 30 dni było za dużo.

    -autor gdzies rok temu złożył odwołanie od pierwszego zakazu
    (juz "publikacji").

    -odwołanie do dzisiaj nie zostało rozpatrzone.

    Wnioski autora:
    -ten system jest jakis chory, jeśli można zakneblować
    dziennikarza na nie wiadomo jak długo, i bardziej chory, bo jak się
    okazuje - wcale nie można.
    -system p. Janoszek wcale nie ochronił, a zarobił ... sąd, tzn
    Skarb Państwa. Taki tam podatek od prawdy?

    A wolne (moje) wnioski ...
    -musi się to bardzo opłacać, skoro tak zaryzykował. No cóż,
    filmowanie w Indiach to też nie są tanie rzeczy.

    -kara ... trudno powiedziec - za mała, skoro nie odstrasza i nie
    zabezpiecza, czy w sam raz, aby jednak była pewna wolność
    dziennikarska.

    -a jaka ta kara będzie, to chyba nie wiedział z góry?

    -przelicznik ... w miarę dobry mi się wydaje, przynajmniej nie słyszę,
    ze kogos posadzili na 2 miesiące za 2 tys.

    -ciekawe, co zadecydowało o takim przeliczniku ... wysokie zarobki?

    -kto to oglądał, az 10 mln ... pudelek taki popularny czy co?
    a to 2h44m - ciekawe ile osób oglądało dłużej niz minute.
    Niz 10s ?

    Ale to chyba nie musi być koniec sprawy, bo jeszcze może go oskarzyć
    o oczernianie, czy jak to się nazywa.
    No chyba, ze lepiej tego nie robić, bo jeszcze się okaże, ze prawdę
    napisał, lepiej zostawić jak jest :-)

    Zaraz ... a co z odwołaniem?
    Sąd to powinien rozpatrzyc, czy już nie?
    A jak rozpatrzy pozytywnie i zakaz wycofa?

    J.