    From: "Tomek" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel windykacja
    Date: Mon, 10 Apr 2006 16:04:34 +0200

    > Pytanie KOMU wisisz? Na mój rozum jeśli nie było żadnej sprawy to zapłać
    > dług i dowód zapłaty tego długu jest dla Ciebie dowodem na to, że nic
    > nie wisisz. Koniec, kropka. Płacisz oczywiście wierzycielowi. Ja też
    > mógłbym do Ciebie wysłać pismo, że przejąłem dług od PTC i kazać sobie
    > przelać kasę na swoje konto. Pytanie jaką masz pewność, że po zapłacie
    > windykatorowi Polkomtel da Ci spokój? Moim zdaniem płać temu komu wisisz
    :)

    To właśnie tłumaczyłem facetowi który dzwonił. Umowę mam z Polkomtelem i z
    nim będę gadał. On twierdzi, że Polkomtel ma prawo oddać swoje długi, itd.
    Od Polkomtela dostałem pismo, że wpłaty na poczet wierzytelności należy
    dokonać wyłącznie na rachunek Intrum.
    Zastanawia mnie to o czym piszesz - wpłacę na konto Intrum, a za jakiś czas
    Polkomtel sprzeda ten dług następnej firmie i tak w kółko.
    Zastanawia mnie jeszcze kwestia przedawnienia - pierwsze pismo dostałem w
    lutym 2004. Czy to oznacza, że mogę ich olać ?
    Przedawnienie liczy się od dnia powstania długu czy jest przedłużane jeżeli
    wysyłają mi jakieś pisma, zmienia się firma windykacyjna ?

    Pzdr
    Tomek