    From: "Monika" <m...@W...poczta.onet.pl.USUN>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polisa posagowa PZU
    Date: Wed, 9 Jul 2003 21:16:06 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@pe124.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Stenia" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:beeelm$2fe$1@news.onet.pl...
    > Witam !
    >
    > Przygotowuję odwołanie do PZU w sprawie zaproponowanej przez nich
    wypłaty
    > z polisy ubezpieczeniowej córki, tzw.
    > posagowej, kwoty 600 zł. O jaką kwotę mogę się ubiegać i jak uzasadnić ros
    > zczenie?
    >
    > Polisa została założona w 1983 r. na sumę 50.000 zł. Raty były rozłożone
    na
    > okres 20 lat. Docelowa suma opiewała na 138.000 zł. Kwotę całą wpłaciłam.
    Do
    > 1988 r. ratami miesięcznymi , później rocznymi, a w 1993 r. pozostałą
    część
    > jednorazowo.

    Dokladnie nie pamiętam - ale z takich polis wychodzi ok. 4.300 PLN

    > Proszę o pomoc! Może Ktoś był/jest w podobnej sytuacji i udało Mu się wyne
    > gocjować rozsądną kwotę?

    Niestety - negocjacje z PZU nie mają najmniejszego sensu.
    Radzę od razu składać pozew do sądu - zwłaszzca, że oczekianie na rozprawę
    trwa średnio 6-9 miesięcy.

    > Sprawa jest bardzo pilna , ponieważ PZU wysłało decyzję o wypłacie w lutym
    > 2003 r., ale jej nie otrzymałam, gdyż zmieniliśmy kilka lat temu adres, o
    > czym ich nie poinformowałam . O kwocie 600 zł córka dowiedziała się w Insp
    > ektoracie w Krakowie. Jak w takim wypadku biegnie termin odwołania i czy
    > ono ma sens? Jak te sprawy wyglądają w sądzie? Z góry dziękuję za
    wszystkie
    > pomocne informacje.

    Masz jeszcze mnostwo czasu na odwolanie czy pozew. A dokladniej tem czas ma
    TWOJA CORKA.
    Ona jest uprawniona do świadczenia a co za ty idzie lma legitymację
    procesową.

    Sprawy w sadzie sa szybkie i raczej bezstresowe.
    IMO warto znależć adwokata - bo najczesciej nic cie to nie kosztuje - koszty
    zastepstawa adwokackiego pokrywa PZU przegrywajac sprawe.
    Cala kwota z polisy jest dla Ciebie a adwokatowi placisz zasadzone koszty
    zastepstawa adwokackiego, ktorych sad nie zasadza jesli wystepujesz
    samodzielnie. Czyli nic cie to nie kosztuje - a masz porzadnie napisany
    pozew, troche wsparcia na roprawie (wiesz jak wszystko bedzie wygladalo,
    jakie beda pytania, nie musisz sie denerwowac, bo w odpowiednim momencie on
    wsztstko za ciebie powie) i pomoc w realizacji wyroku.

    A.