    From: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polisa posagowa PZU
    Date: Wed, 9 Jul 2003 07:45:54 +0000 (UTC)

    Wheelman <w...@g...pl> napisał(a):

    > dawnej
    > Twoją
    >
    > Do wyliczania masz chyba jakis szablon :)

    właśnie powyższe jest szablonem, wg. którego orzekają sądy poznańskie :-).

    > I jeszcze kilka pytan :)
    > Czy trzeba placic jakis podatek od przyznanych pieniedzy?
    na podatkach nie znam się niestety :-( - może pl.soc.podatki?

    Czy nalezy wziasc
    > adwokata ?

    a po co? s prawa jest dosyc prosta - oczywiście jeżeli chodzi o sady
    poznańskie, bowiem co do innych to nie mam żadnych doświadczeń, a jak pisałem
    uprzednio wszystko zalezy od linii orzeczniczenj danego SO. Słayszałem np.,
    iz w Gorzowie Wielkopolskim sąd wzywa biegłego,. aby ten wyliczył wysokość
    świadczenia.

    Czy sad przyznaje mniej pieniedzy (mniej niz omowiona 1/2
    > naleznosci) gdy np. polisy opiewaja na znacznie wieksze kwoty niz 50.000 zl.
    > Moze to np. umotywowac tym ze skarzacy by sie za bardzo "wzbogacil" ?

    wszystko zależy od uznania sądu (byle w granichch klauzuli rebus sic
    stantibus).

    pzdr

    marek radwański