    From: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polisa PZU SPORT - problem z odszkodowaniem
    Date: Thu, 29 Jan 2004 12:10:07 +0100

    > Kilka dni temu dostałem odpowiedź że...
    > NIE MAM TRWAŁEGO USZCZERBKU NA ZDROWIU i nie wypłacą odszkodowania!!!
    > Mam 30 dni na odwołanie sie.
    >
    > W związku z tym zapytuję się co napisać w odwołaniu, czy przyda sie
    jeszcze
    > jakieś zaświadczenie od lekarza.

    Oczywiście że masz szanse.
    Jestem po podobnym urazie kręgosłupa i przebyłem już kilka komisji.
    Jedna komisja uznawała 20 %, druga 30 % a w innej (ZUS) 0%:))
    Wszystcy bazują na tym, że potencjalny poszkodowany nie będzie się
    odwoływał, ponieważ nie wie jak lub mu się nie chce albo jest za bardzo
    zajęty swoim leczeniem.
    Najlepsi pod tym względem są lekarze ZUS, którzy mają odgórne wskazówki (bo
    inaczej nie moge tego wytłumaczyć). Przychodziłem na komisję z papierami z
    których wynikało powazne ograniczenie zdrowia a lekarzowi nie chciało się
    nawet wstawać zza biurka żeby mnie zbadać. Jedyne co potrafił to "Proszę się
    schylić". Nawet jak mi się nie udawało to stwierdzał że jestem zdrowy.
    Dopiero biegli sądowi mówili coś innego.
    Tacy lekarze są bezkarni i bez śladów etyki zawodowej. Dobrze wiedzą, że jak
    będą za dużo stwierdzać ubytków na zdrowiu to stracą stołek w komisji.
    Koniecznie sie odwołuj i życzę powrotu do zdrowia.
    PS. Mi też nie rokowano powrotu do sportu ale się udało:) Potrzeba tylko
    cierpliwości...

    Piotr