  • 1. Data: 2005-07-03 17:00:26
    Temat: Policyjni naciagacze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sprawa wyglada tak, ze policjanci zatrzymali samochod ktory jechal z
    przepisowa predkoscia 70km/h, pokazali na radarze zmierzona (pewnie po
    kims wczesniej) predkoscia 126km/h.

    Predkosc na 100% byla przepisowa, gdyz od kilku ladnych kilometrow
    kierowcy z przeciwka ostrzegali przed kontrola dlugimi swiatlami i
    jechalo sie dokladnie tyle ile bylo wolno.
    Do tego policjant podczas zblizania sie do patrolu nawet nie podniosl
    radaru zeby wycelowac w samochod, a tylko od razu lizak i zapraszamy do
    radiowozu.

    Radar nie pokazywal czasu od wykonania pomiaru - policjany mowi ze to
    radar K-15 i on czasu nie pokazuje. Mieli wazny atest tego radaru.

    Sprawa trafi do sadu grodzkiego, bo mandat nie zostal przyjety - wiem ze
    niby glupota, ale przynajmniej za 50zl kosztow sadowych mozna sobie
    powiedziec w sadzie co sie o tym mysli. Na uniewinnienie nie ma raczej
    co liczyc, bo policjanci maja niepodwazalny dowod w postaci ich widzimisia.

    Czy mozna cos jeszcze zrobic?
    Moze zlozyc doniesienie do prokuratury na tych policjantow? Zapewne nie
    uda sie im niczego udowodnic, ale moze beda mieli troche problemow i sie
    przestrasza na przyszlosc?

  • 2. Data: 2005-07-03 17:15:30
    Temat: Re: Policyjni naciagacze
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    moze to uratuje http://www.safetycam.pl/fradarowepatologie

  • 3. Data: 2005-07-03 19:16:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli samochodzie z Tobą jechały inne osoby, to mogą one jako
    świadkowie potwierdzić Twoją wersję przed sadem. Innego pomysłu nie mam.

  • 4. Data: 2005-07-04 07:06:53
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli samochodzie z Tobą jechały inne osoby, to mogą one jako
    > świadkowie potwierdzić Twoją wersję przed sadem. Innego pomysłu nie mam.

    Świadkowie ..he, he A mieli ze soba radar ?
    Nic to nie da, jak ktoś kto siedział obok kierowcy powie , że samochód
    jechał wolno. Niby skąd pazsażer wie jaka była faktyczna prędkość ?
    Nawet prędkościomierza nie widzi.
    Stan faktyczny jest taki, że to policjant decydyje , czy było
    wykroczenie, czy nie. Niestety, nie ma znaczenia stan faktyczny, ale to
    co widział policjant (lub wydawało się mu , że widzi)
    W praktyce nie ma jak się obronić przed werdyktem policjanta. To jest
    prawdziwy problem prawny.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-07-04 11:24:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gogo napisał(a):

> [...]
    > co widział policjant (lub wydawało się mu , że widzi)
    > W praktyce nie ma jak się obronić przed werdyktem policjanta. To jest

    Po prostu trzeba wozic mala kamerke z urzadzonkiem co pamieta zawsze
    ostatnie kilka minut i ktory to obraz mozna w razie potrzeby zapamietac.

  • 6. Data: 2005-07-04 15:30:28
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Niedługo nie będzie problemu: w każdym aucie będą tachografy.
    Darek

  • 7. Data: 2005-07-04 17:18:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gogo" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co widział policjant (lub wydawało się mu , że widzi)
    > W praktyce nie ma jak się obronić przed werdyktem policjanta. To jest

    Napisałem, że nie ma innego wyjścia. Co do zasady nie jest tak, jak
    napisałeś. Nieliczne, bo nieliczne, ale jednak przypadki uniewinnień z
    różnych przyczyn siew podobnych sytuacjach trafiają.

  • 8. Data: 2005-07-06 17:45:30
    Od: "Ami" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Predkosc na 100% byla przepisowa, gdyz od kilku ladnych kilometrow
    > kierowcy z przeciwka ostrzegali przed kontrola dlugimi swiatlami i jechalo

    Kilka lat wstecz na wyjeździe z Poznania zostałem zatrzymany przez
    policjanta ktory pokazał mi na radarze 82km/h. Jechałem z całą pewnościa
    60km/h +ewentualny błąd licznika. Sprawa zakonczyła sie kwota 100 zł bez
    kwitka i punktów. Wracając do samochodu widziałek jak zatrzymany jest
    następny frajer. Udając że coś grzebie w aucie poczekałem aż tamten kierowca
    zostanie załatwiony i kiedy wracał do samochodu przeprosiłem i zapytałem ile
    pokazał radar. 82km/h.

    Pozdrawiam
    Ami

  • 9. Data: 2005-07-07 10:29:09
    Od: Dilbercik <D...@t...com>

    od jakiegos czasu jezdze z GPSem w samochodzie rejestrujac trase
    czas zapisu danych o pozycji, predkosci i czasie co 1sek. jak myslicie
    czy w razie co mozna by sie tym bronic w sadzie ?

    Michal

  • 10. Data: 2005-07-07 10:31:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dilbercik napisał(a):
    > od jakiegos czasu jezdze z GPSem w samochodzie rejestrujac trase
    > czas zapisu danych o pozycji, predkosci i czasie co 1sek. jak myslicie
    > czy w razie co mozna by sie tym bronic w sadzie ?

    Mysle ze bez problemu obronil bys sie jeszcze przy policjantach...
    Jak potem przyniesiesz tego GPS-a z zapisana trasa do sadu, to raczej
    dowod bedzie z tego ciezko zrobic, bo mozliwosci motania masz przeogromne :)

    Natomiast jak by taka trase zapisac w tamtym momecie, zapakowac GPS do
    worka, zakleic tasma i kazac sie na niej podpisac policjantowi, a w
    razie gdyby nie chcial od razu na miejsce wezwac policje, i komisyjnie
    przekazac GPS z wlasnie zarejestrowana trasa w depozyt jako przyszly
    dowod w sadzie, to wtedy mysle bedzie ok.

    Chociaz sadze ze jak tylko taki radarowiec zobaczy ze wyciagasz swoj
    miernik, to zaraz grzecznie przeprosi za to ze mu sie "radar zacial", a
    wogole to on do gory nogami patrzyl i to nie bylo 90 a 60 ;)