  • 1. Data: 2003-02-24 19:57:15
    Temat: Policjant nie mial racji
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    Witajcie !

    W wielkim skrocie chcialbym przedstawic sytuacje jaka mnie spotkala latem
    2001 roku. Otoz podczas kontroli drogowej, policjant zarzucil mi, ze
    "zaparkowalem samochod w miejscu innym, niz do tego celu przeznaczone"
    czyli wykroczenie z artykulu 97 k.w. Policjant zaproponowal mandat, ale
    nie zgodzilem sie z jego zarzutami i odmowilem przyjecia mandatu.
    Policjant skierowal wniosek do Kolegium Ds Wykroczen (wtedy jeszcze
    istnialy). Sprawa ciagnela sie Kolegium, poprzez Sad Rejonowy, az
    prawomocnym wyrokiem Sadu Okregowego zostalem uniewinniony.

    Tyle tytulem wstepu. Ponioslem koszty wynajecia adwokata. Przed Sadem
    Okregowym stawka wynosila 500 zl. Wiadomo, ze w sprawach cywilnych
    "zwyciezca bierze wszystko" czyli zwracane mu sa koszty sadowe, i
    ewentualne koszty wynajecia obroncy. Jako, ze moja sprawa byla niejako
    "z urzedu" to takie przywileje mi nie przysluguja.

    Moje pytanie brzmi jakie mam szanse na odzyskanie pieniedzy za obronce, na
    ktorego sa rachunki. Kogo wezwac do zaplaty ? Policje ? Skarb Panstwa ?
    Prosze rowniez o jakies wykladnie prawne.

    Przypominam, ze: 1) zdarzenie malo miejsce w lipcu 2001 roku ; 2)
    prawomocny wyrok uniewinniajacy moja osobe zapadl w maju 2002 roku

    Czy nie uplynelo za duzo czasu, aby teraz zadac zwrotu kosztow ?

    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl

  • 2. Data: 2003-02-24 21:13:17
    Temat: Re: Policjant nie mial racji
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Urbaniak" <k...@s...slupsk.pl> napisał w wiadomości
    l...

    >Sprawa ciagnela sie Kolegium, poprzez Sad Rejonowy, az
    > prawomocnym wyrokiem Sadu Okregowego zostalem uniewinniony.

    Jak sąd okręgowy uzasadnił uniewinnienie?

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-02-24 21:22:25
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
    > Jak sąd okręgowy uzasadnił uniewinnienie?

    A ma to jakieś znaczenie?

    KG

  • 4. Data: 2003-02-24 22:08:33
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    W artykule <b3e1rs$4el$1@topaz.icpnet.pl> Leszek napisał(a):

    > Użytkownik "Jakub Urbaniak" <k...@s...slupsk.pl> napisał w wiadomości
    l...

    > Jak sąd okręgowy uzasadnił uniewinnienie?

    Moge Ci przepisac cala sentencje wyroku, ale nie rozumiem jakie to ma
    znaczenie ? Najwazniejsze jest to, ze jestem niewinny.

    Pozdrawiam !
    --
    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl

  • 5. Data: 2003-02-25 08:06:58
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    l...

    > Moge Ci przepisac cala sentencje wyroku, ale nie rozumiem jakie to ma
    > znaczenie ? Najwazniejsze jest to, ze jestem niewinny.

    Niewinny czy nieukarany?

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-02-25 11:04:56
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    W artykule <b3f86s$tg9$1@topaz.icpnet.pl> Leszek napisał(a):

    > Niewinny czy nieukarany?

    Przeczytaj DOKLADNIE pierwszy watek. Przeciez tam jest JASNO to napisane.

    --
    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl